اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد

نقش ویژه قم در مدیریت کنترل حوادث

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه با توجه به اینکه استان قم شاهراه 17 استان کشور است در تمام حوادث هم یک نقش اساسی دارد گفت: حادثه‌ای در کشور رخ نداده است که ما به عنوان محور واقع نشویم.

نقش ویژه قم در مدیریت کنترل حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن اروجی در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت کنترل حوادث استان قم که با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم برگزار شد اظهار داشت: این ساختمان از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری به استان مقدس بوده است.

وی ابراز داشت: عملیات اجرایی ساختمان مدیریت کنترل حوادث استان قم از پایان سال مالی 87 شروع شد و اعتبارات آن نیز از محل سفر رئیس جمهوری و ماده 10 و 12 تامین شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم متراژ زمینی که ساختمان مدیریت کنترل حوادث در آن بنا شده است را هشت هکتار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: از این میزان 3 هزار و 850 متر مربع ساختمان و 2 هزار و 700 مترمربع سه سوله امدادی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوله‌ها به نمایشگاه دائمی حوادث اختصاص داده خواهد شد، گفت: دو سوله دیگر هم برای ذخیره اقلام امدادی مانند دارو پیش‌بینی شده است تا با همکاری دستگاه‌های مرتبط این امر صورت گیرد.

اروجی با قدردانی از حمایت‌های استاندار قم در تخصیص اعتبارات لازم، تکمیل و تجهیز ساختمان مدیریت کنترل حوادث استان یادآور شد: با حمایت‌های ویژه استاندار این ساختمان با سرعت بیشتر نسبت به قم تجهیز و تکمیل شد.

وی با بیان اینکه استان قم معین مناطق 16، 15، 19 تهران با حدود 2 میلیون نفر جمعیت و همچنین معین استان‌های همجوار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قم شاهراه 17 استان کشور است در تمام حوادث هم یک نقش اساسی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تاکید کرد: حادثه‌ای در کشور رخ نداده است که ما به عنوان محور واقع نشویم و تهران هم به این اهمیت واقف است به همین دلیل ساختمان مدیریت کنترل حوادث استان قم 2.5 برابر استانداردهای کشور بنا شده است.

وی همچنین به برخی از تجهیزات امدادی جدید استان اشاره کرد و گفت: یک دستگاه بیمارستان سیار صحرایی کامل، اردوگاه 50 نفره کامل، دستگاه دسته‌بندی کامل آب، تانکر آب سیار، یخ‌ساز، بابکت، تانکر سوخت‌رسان، دستگاه زنده‌یاب، دو دستگاه نیسان سردخانه، نانوایی سیار و... از جمله تجهیزات جدیدی هستند که تهیه شده و در اختیار دستگاه‌های امدادی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/78010/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول