اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران

مرکز داوری اتاق بازرگانی سنندج آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: دفتر مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور دبیر مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران در سنندج آغاز به‌کار کرد.

مرکز داوری اتاق بازرگانی سنندج آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج دوشنبه‌شب در جلسه آغاز به‌کار این مرکز که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز با تلاش 9 ماهه مسئولین استان به عنوان هشتمین مرکز داوری اتاق بازرگانی کشور در سنندج افتتاح می‌شود.

محمدسعید نقشی‌زادیان افزود:‌ مرکز داوری اتاق ایران یک سازمان تخصصی داوری است و به دعاوی تجاری داخلی و بین‌المللی توسط داوران برجسته و متخصص رسیدگی می‌کند.

به گفته وی، هزینه‌های داوری در این مراکز در مقایسه با رسیدگی قضایی به مراتب کمتر و از نظر زمانی نیز دعاوی با سرعت حل و فصل می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج خاطر نشان کرد: آرای داوری مراکز داوری پس از ابلاغ طبق مقررات قانونی لازم‌الاجرا هستند.

نقشی‌زادیان تصریح کرد: در روابط تجاری ناشی از قراردادها و معاملات حدوث اختلاف همواره محال است و ارجاع اختلافات به داوری بهترین و با صرفه‌ترین شیوه حل و فصل دعاوی تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از خدمات داوری مرکز داوری علاوه بر تامین سلامت، سرعت، دقت و رسیدگی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و حل و فصل اختلافات به شیوه تخصصی می‌شود.

وی اضافه کرد: تمامی افراد حقیقی و حقوقی عضو و غیرعضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن می‌توانند حل و فصل دعاوی تجاری داخلی و خارجی خود را با توافق به مرکز داوری ارجاع دهند.

رییس دفتر مرکز داوری اتاق ایران در سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: حل و فصل اختلافات بازرگانی اعم از داخلی و خارجی از طریق داوری به موجب ماده 2 اساسنامه مرکز داوری، مهمترین وظیفه این دفتر است.

به گفته مرتضی جوانمردی‌صاحب، بررسی تخصصی، کیفیت بخشیدن و شتاب در رسیدگی به اختلافات صاحبان حرف حوزه اقتصادی، تجاری و تولیدی، می تواند اطاله دادرسی به پرونده‌‌های اقتصادی و اختلافات تجاری را پایان دهد.

وی از حمایت‌های مرکز داوری اتاق ایران و دادگستری کردستان برای راه‌اندازی این دفتر در سنندج قدردانی کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، اختلافات تجاری داخلی و خارجی موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل و فصل و روند تجارت بین‌المللی استان با سایر نقاط جهان نیز از روند سنتی به شکل مدرن ارتقا می‌یابد.

رییس دفتر مرکز داوری اتاق ایران در سنندج به نقش وکلا در مرکز داوری اتاق ایران اشاره کرد و گفت:‌ نقش وکلا نیز در این مرکز داوری پررنگ خواهد بود و وکلایی که به عضویت در این مرکز داوری تمایل دارند بعد از انجام مراحل مختلفی همچون تائید صلاحیت کار خود را آغاز می‌کنند.

جوانمردی‌صاحب در پایان خاطرنشان کرد:‌ به منظور تسریع در روند کار فرم‌هایی نیز از طریق اتاق داوران مرکز تهیه و تعدادی از وکلای استان نیز برای تائید صلاحیت معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول