اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مرکز‌ علوم اسلامی خبر داد

نگهداری 1000 بانک اطلاعاتی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: با وجود یک هزار بانک اطلاعاتی در این مرکز تاکنون بیش از 20 هزار جلد کتاب نیز در این مرکز تایپ و تصحیح شده است.

نگهداری 1000 بانک اطلاعاتی در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمدباقر خوانساری عصر امروز در نخستین همایش فعالان فضای مجازی لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه بیش از 12 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های این مرکز وجود دارد، گفت: در همین ارتباط امکان استفاده و بهره‌مندی افراد و یا موسسات از منابع و کتاب‌های موجود در این مرکز فراهم شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از 700 عنوان نرم افزار تلفن همراه توسط این مرکز تولید شده که همگی به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است.

‌خوانساری با اشاره به قابلیت تبدیل کتاب به نرم‌افزارهای تلفن همراه گفت: روزانه سه یا چهار عنوان نرم‌افزار تلفن همراه در مرکز تولید می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: تاکنون بیش از 300 عنوان نرم‌افزار برای موسسات خصوصی و دولتی در این مرکز تولید شده است.

‌خوانساری یادآور شد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ظرفیت تولید روزانه چهار نرم‌افزار تلفن همراه را دارد.

وی با اشاره به تاسیس بانک اطلاعاتی نرم افزارهای تولیدی مرکز خدمات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار داشت: در این بانک اطلاعاتی همه نرم افزارهای تولید شده توسط این مرکز در اختیار مراکز تحقیقاتی، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و ... قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری نزدیک به یک هزار بانک اطلاعاتی در حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها و ..در سطح کشور دارد.

‌خوانساری همچنین با اشاره به تولید 200 عنوان نرم‌افزار کتابخانه‌ای توسط مرکز خدمات کامپیوتری گفت: 100 عنوان از این نرم‌افزارها برای مرکز تحقیقات و 100 عنوان دیگر به سفارش موسسات دیگر تولید شده است.

وی با اشاره به کتابخانه‌های تخصصی این مرکز افزود: در حوزه کتابخانه تخصصی مجلات، 46 هزار شماره مجله با متن و تصویر در این کتابخانه وجود دارد.

‌خوانساری با تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه و وقت افزود: هم‌اکنون نرم‌افزارهای تولیدی مرکز در اختیار کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها، حوزه و مراکز علمی قرار دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت نور سافت و تکمیل فرم بانک اطلاعاتی مجموعه نرم‌افزارهای این مرکز را به صورت رایگان دریافت و نصب کنند.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول