اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

«آرگو» واقعه تسخیر لانه جاسوسی را تحریف کرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: غفلت از حادثه بزرگی چون تسخیر لانه جاسوسی، باعث شده تا نظام سلطه، با ساخت فیلم موهن، این اتفاق تاریخ‌ساز را تحریف کند.

«آرگو» واقعه تسخیر لانه جاسوسی را تحریف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در مراسم یادواره سرداران و 365 شهید شهرستان شبستر اظهار کرد: کوتاهی در انعکاس حوادث تاریخی انقلاب اسلامی، سوء استفاده دشمن را در پی داشته؛ همچنان‌ که غفلت از حادثه بزرگی چون تسخیر لانه جاسوسی، باعث شده تا نظام سلطه، با ساخت فیلم موهن، این اتفاق تاریخ‌ساز را تحریف کند.

وی با اشاره به نقش قدرت‌های جهانی در مناقشات قرن اخیر، گفت: آمریکا و شوروی سابق، در تمام جنگ‌های یک سده اخیر، از قبیل جنگ ویتنام، جنگ دو کره و جنگ اعراب و اسرائیل، به رویارویی غیرمستقیم با یکدیگر پرداخته و هر یک به حمایت از یکی از طرفین جنگ‌ها برخاسته‌اند؛ این در صورتی است که در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران، هر دوی این قدرت‌ها در کنار رژیم بعثی عراق قرار داشته و به تجهیز تسلیحاتی صدام پرداختند.

علیرضابیگی با بیان این که رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اتصال به مکتب ائمه و تعالیم عاشورایی است، خاطرنشان کرد: با وجود حمایت ابرقدرت‌های جهان از عراق، فرزندان ایران اسلامی در عین مظلومیت، تنها با تکیه بر باورهای اعتقادی هیمنه نظام سلطه را چنان در هم شکستند که امروز، بعد از سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی، اقتدار نظامی و تجهیزاتی ایران اسلامی، مورد اذعان دشمن است.

وی یادآور شد: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس، بدون این که در دوره‌های رزم تاکتیکی و آکادمی‌های نظامی حضور یابند، حیرت کارشناسان نظامی جهان را برانگیختند.

علیرضابیگی اظهار داشت: شهادت، مرگی است که بر خلاف مرگ‌های رایج، تاریخ‌ساز بوده و به هیچ عنوان، گرد غفلت و فراموشی بر خود راه نمی‌دهد؛ به طوری که امروز، بزرگ‌ترین مناسبت‌ها و بزرگداشت‌ها، با نام شهیدان پیوند خورده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی پیوند عمیق دین و سیاست را ضامن بقا، پایداری و انسجام انقلاب اسلامی دانست و افزود: مهندسی حوادث بعد از انتخابات سال 88، چنان پیچیده بود که به راحتی می‌توانست چندین نظام سیاسی را از میان ببرد؛ با این حال، پیروی از ولایت مطلقه فقیه و تکیه بر باورهای دینی، کشتی نظام اسلامی را از طوفان این فتنه نجات داد.

وی تاکید کرد: هر حرکتی که در راستای خدشه‌دار کردن انقلاب اسلامی، ایجاد شود، سرنوشتی جز شکست و اضمحلال نخواهد داشت. 

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول