اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاذ خطیب هم مخالف تشکیل حکومت موقت است

خبرگزاری فارس: رهبر ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه ضمن مخالفت با تشکیل دولت موقت، این اقدام را زمینه ساز تجزیه سوریه دانست.

معاذ خطیب هم مخالف تشکیل حکومت موقت است

 به گزارش خبرگزاری فارس، احمد معاذ الخطیب رهبر ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه ضمن مخالفت با متحدان خود در "شورای ملی سوریه" با ارسال پیامی هشدار داد که مخالفان وضعیت خطرناکی پیش رو گرفته‌اند که به تجزیه این کشور منجر خواهد شد.

در بخشی از این پیام آمده است: «نه فردا نشستی در استانبول برگزار می‌شود، نه دولت موقت تشکیل می‌شود و نه حتی هیئت اجرایی تشکیل می‌شود تا از طریق آن مخالفان بر مناطق تحت سلطه خود در شمال سوریه اشراف و نظارت داشته باشند.»

شبکه خبری «العالم» گزارش داد، این دومین بار است که نشست استانبول به علت یکی نبودن خواسته‌های اعضای خود به تاخیر افتاده است، نشست آتی به روز 18 یا 20 ماه مارس موکول شده است.

پیام وی که از طریق پست الکترونیکی برای اعضای ائتلاف فرستاده شد، نشانه مخالفت صریح خطیب با تشکیل جلسه ائتلاف ملی سوریه در استانبول است.

وی برای دومین بار به این ائتلاف اعلام کرد که از حضور در این نشست معذور است و اخوان المسلمین نیز در این نشست شرکت نخواهد کرد. این مخالفت‌ها تاکنون مانع ایجاد زمینه های لازم برای تشکیل دولت موقت شده است.

به نوشتۀ روزنامه لبنانی السفیر، در یادداشتی با اشاره به این که معاذ خطیب در این پیام گفته که هیچ گاه خواستار برگزاری نشست استانبول برای تشکیل دولت موقت نبوده، آورده است که برخی طرف‌ها تلاش می کنند تا نظر خود را بر خطیب سابق مسجد الاموی دمشق (معاذ خطیب) تحمیل کنند.

خطیب همچنین درباره اعطای کرسی سوریه به مخالفان در اتحادیه عرب، گفت: برخی اقدامات عجولانه، ممکن است به ظاهر نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد، اما در واقع تاثیرات منفی بسیاری را به همراه خواهد داشت؛ به عنوان مثال دستیابی به کرسی اتحادیه عرب دستاوردی مهم است، اما هدف نیست و به تعویق انداختن آن به مدت چند هفته، ضرری نخواهد داشت.

اتحادیه عرب با پیشنهاد اعطای کرسی دولت قانونی سوریه در این اتحادیه به مخالفان، از ائتلاف ملی معارضان خواست تا با تشکیل "شورای اجرایی"، این کرسی را در اختیار بگیرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول