اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی لنده:

مشکل اصلی ایستگاه پمپاژ دشت آبلش تأمین برق است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی لنده با اشاره به انجام لوله‌کشی دشت آبلش، گفت: مهم‌ترین مشکل پروژه پمپاژ دشت آبلش، عدم تأمین برق مورد نیاز ایستگاه است.

مشکل اصلی ایستگاه پمپاژ دشت آبلش تأمین برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حکمت نریمانی در بازدید از پروژه‌ ایستگاه پمپاژ دشت آبلش با بیان اینکه این پروژه از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای تأمین اعتبار شده‌ اظهار کرد: از آغاز مراحل اجرایی پروژه تاکنون بیش از 45 میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

وی افزود: نصب الکتروموتورها، حصارکشی، احداث حوضچه‌مکش، محوطه‌سازی، خط سیر لوله فلزی با سایز 28 اینچ و استخر آب‌پخش از مهمترین اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی لنده گفت: پیمانکار در حال لوله‌کشی آبیاری تحت فشار بین مزارع  است.

نریمانی تصریح کرد: اکنون مهمترین مشکل پروژه عدم تأمین برق مورد نیاز ایستگاه بوده که در صورت تأمین بودجه و برق مورد نیاز تا اول پائیز سال 92 شاهد بهره‌برداری و افتتاح این پروژه خواهیم بود.

وی افزود: این پروژه در جهت استفاده از علم و تکنولوژی نوین در کشاورزی برای افزایش عملکرد راه‌اندازی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی لنده استفاده از بذر اصلاح شده را یادآور شد و گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف این دشت وسیع که قریب به 500 هکتار بوده فقط در یک فصل مورد یک کشت خاص قرار گرفته و در بقیه سال از آن استفاده‌ای نمی‌شد.

نریمانی افزود: استفاده از بذر اصلاح شده همراه با ادوات مکانیزه کاشت، داشت و برداشت و استفاده بهینه از آب با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و تغذیه مناسب با مبارزه به موقع با علف‌ها و امراض می‌تواند به افزایش تولید در این منطقه کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه محصولات به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شوند، اظهار کرد: در کشت اول این پروژه قریب به 2500 تن گندم قابل برداشت بوده و در کشت دوم می‌توان 250 هزار تن ذرت علوفه‌ای و یا بیش از 5 هزار تن ذرت دانه‌ای برداشت کرد.

نریمانی با اشاره به ضروری بودن آموزش کشاورزان گفت: کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ویژه کشاورزان لنده‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82013/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول