اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو:

کیف‌های خورشیدی و سولاری در آینده‌ای نزدیک وارد بازار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو گفت: کیف‌های خورشیدی و سولاری در راستای توسعه انرژی پاک تا سال آینده وارد بازار می‌شود.

کیف‌های خورشیدی و سولاری در آینده‌ای نزدیک وارد بازار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عارف خجسته ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با موضوع کارکرد و اثرگذاری انرژی‌های نو در بهینه‌سازی و تامین برق مصارف خانگی و صنعتی در محل سالن مطبوعاتی هتل سلام اظهار کرد: استان خراسان‌رضوی از حیث داشتن ظرفیت‌های عظیمی در حوزه انرژی باید با عنوان طرح پایلوت انرژی در کشور مطرح شود.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی خراسان‌رضوی به‌گونه‌ای است که از منابع انرژی متعدد به ویژه انرژی‌های پاک برخوردار بوده و باید با جدیت کامل توسعه انرژی پاک در خراسان‌رضوی و در تمام کشور را پیگیری کرد.

خجسته بابیان اینکه مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو با ترکیبی کاملا علمی و با عنوان سهامی عام آغاز به‌کار کرده، خاطرنشان کرد: این مجتمع تمام تلاش خود را در مسیر تحقق ظرفیت‌ها و ایده‌ها در حوزه انرژی پاک کرده و در رأس اهداف خود قابلیت بهره‌برداری از انرژی پاک را قرار داده است.

وی تصریح کرد: این مجتمع موفق به تولید محصولاتی شده که تا حدود زیادی سبب اشاعه فرهنگ استفاده از انرژی پاک و بهینه‌سازی در هزینه و مصرف انرژی می‌شود.

مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو از تولید نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و خانگی یاد کرد و ادامه داد: هم‌چنین موفق به ساخت کیف‌های خورشیدی و سولار با میزان انرژی 30، 70 و 100 وات شده‌ایم.

خجسته یادآور شد: این محصولات در زمینه‌های خاصی چون روستاهایی که انتقال شبکه برق ممکن نبوده، تامین برق چاه‌های آب و مواردی از این قبیل موثر و کارآمد است.

وی افزود: در بخش نیروگاه‌های کوچک خانگی می‌توان ادعا کرد که به راحتی سه تا چهار پانل 100 واتی خورشیدی نیاز‌های ساکنین یک واحد آپارتمان را برطرف می‌کند.

مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو، نیروگاه‌های کوچک خانگی خورشیدی را برای مجتمع‌های تجاری و گردشگری بسیار مثمرثمر توصیف کرد و اذعان داشت: برای توسعه و ارتقای محصولات نیازمند تسهیلات اعتباری بیشتر هستیم و از همین حیث با برخی از بانک‌های کشور وارد مذاکره شده‌ایم.

خجسته تاکید کرد: در راس کشورهایی هستیم که خدمات بخش دولتی برای راه‌اندازی انرژی‌های نو در دستور کار قرار گرفته است.

وی متذکر شد: کیف‌هایی با انرژی سولار و خورشیدی در آینده‌ای نزدیک وارد بازار می‌شود؛ در حال حاضر این کیف‌ها برای مصارف بخش‌های نظامی، امدادی و بحران قابل دسترس است.

مدیرعامل مجتمع نیروگاهی بادران پارس نیرو گفت: در تعامل با خط تولید و بخش صنعتی تا سال آینده کیف‌های انرژی خورشیدی و سولار با قیمت 800 هزار تومان تا دو میلیون تومان با میزان انرژی 30، 70 و 100 وات وارد بازار می‌شود.

انتهای پیام/70023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول