اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان خبر داد

نظارت و بازرسی روزانه از بازار همدان

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان از نظارت و بازرسی بازار همدان خبر داد و گفت: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین و ذخیره کالاهای اساسی نداریم.

نظارت و بازرسی روزانه از بازار همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که دائماً کار نظارت و بازرسی از بازار همدان انجام می‌شود، اظهار داشت: با تمام قدرت و قوت کار نظارت بر بازار به منظور ایجاد آرامش و رضایت مردم در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که مردم نیز باید ما را در این ثبات یاری رسانند، ادامه داد: مردم باید از یک سو با خرید کالا به نیاز خود و معرفی گرانفروشان از سوی دیگر، ما را در کنترل و تنظیم بازار کمک کنند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره و استقبال خوب مردم از این نمایشگاه در پاسخ به یکی از خبرنگاران که سطح نمایشگاه بهاره را پایین ارزیابی کرد، گفت: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه کمک به مردم و تنظیم بازار بوده و ما هیچ ادعایی نداریم که کارها را به صورت بی‌عیب و نقص اجرا می‌کنیم.

وی با بیان این‌که مردم با آرامش خاطر در این نمایشگاه حضور می‌یابند و نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام می‌کنند، تأکید کرد: کسی مردم را برای حضور در این نمایشگاه مجبور نکرده است، پس این حضور می‌تواند نشان از رضایت آنان باشد.

سیاری در پاسخ به وضعیت آجیل و خشکبار، با اشاره به این‌که این مشکل کشوری است، گفت: اخیراً با رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان صحبتی مبنی بر لزوم تأمین پسته نسبتاً با قیمت مناسب انجام دادیم که در تلاش برای تحقق این موضوع هستیم.

وی با بیان این که هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تأمین و ذخیره کالاهای اساسی نداریم، افزود: تا یک ماه بعد از عید نیز دغدغه‌ای در خصوص تأمین کالاهای اساسی مردم در استان وجود ندارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان این‌که گرانی هست اما می‌خواهیم مانع از گرانفروشی شویم، تحقق این مهم را در گرو همکاری و همیاری مردم دانست.

وی با بیان این‌که قیمت‌های عرضه شده در همدان نسبت به استان‌های همجوار کمتر است، ادامه داد: افزایش قدرت خرید مردم در گرو ارتقای تولید ناخالص داخلی و ایجاد محیط کسب و کار است.

سیاری با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان برای پیشرفت، تشکیل خوشه فرش را یکی از عوامل موفقیت و کسب درآمد برای استان برشمرد و افزود: همدان دارای پیشینه ارزشمندی در زمینه فرشبافی است که باید نسبت به تقویت این برند و جهانی کردن آن اقدام شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت بهین‌‌یاب برای تأمین سرمایه درگردش، گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند برای تأمین سرمایه در گردش در این سایت ثبت‌نام کرده و زمینه اشتغال در استان را فراهم آورند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز اظهار داشت: 34 پرونده دارای تخلف صنفی به سازمان ارجاع شد که 28 مورد بررسی شد و بررسی بقیه نیز در دست اجرا است.

علیرضا شجاعی گفت: در این میان هفت مورد تاکنون به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

انتهای پیام/89002/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول