اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رئیس اتحادیه‌های صنایع پاکستان:

خط لوله «صلح» باعث نزدیک‌تر شدن روابط اقتصادی در منطقه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه‌های صنایع پاکستان در آستانه افتتاح رسمی پروژه ساخت خط لوله «صلح»، با ابراز خشنودی از احداث آن گفت: این خط لوله سبب ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی نزدیک‌تر در منطقه می‌شود.

خط لوله «صلح» باعث نزدیک‌تر شدن روابط اقتصادی در منطقه می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از بیزینش ریکوردر، در آستانه افتتاح رسمی خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، صنایع مختلف این کشور با حمایت از دولت اسلام‌آباد نسبت به این اقدام ابراز خشنودی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، میان زاهد اصلام، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت فیصل‌آباد پاکستان، گفت: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در رشد اقتصادی این کشور نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای را ایفا خواهد کرد. این پروژه ذخایر گازی ایران را بی‌وقفه و با قیمت مناسب در اختیار صنایع پاکستان قرار خواهد داد.

وی با توضیح اینکه دولت نباید تحت تاثیر هیچ فشاری قرار بگیرد، از امضای سریع قرارداد این پروژه ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم کمبود گاز از بین برود.

این مقام پاکستانی خاطرنشان کرد: خط لوله صلح سبب ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی نزدیک‌تر در منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: پاکستان باید از منابع گازی در دسترس ایران برای تامین نیازهای انرژی خود و غلبه بر بحران انرژی این کشور استفاده کند.

پیش از این نیز صنایع دیگر این کشور حمایت خود را از احداث این پروژه اعلام کرده‌ بودند.

قرار است خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، فردا، با حضور مقامات ایرانی و پاکستانی و مقامات کشورهای دیگر و با حضور وسیع رسانه‌ها به طور رسمی افتتاح شود.

این خط لوله که ساخت بخش پاکستانی آن را یک شرکت ایرانی به عهده گرفته‌است، سالانه 7.8 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از ایران به پاکستان انتقال خواهد داد. ایران برای ساخت خط لوله صلح 500 میلیون دلار وام به اسلام‌آباد خواهد داد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول