اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

20 درصد مازوت کشور در 2 نیرو‌گاه اصفهان مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر 20 درصد از مازوت مصرفی کشور در دو نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از سوخت مازوت از دلایل تشدید آلودگی هوای اصفهان است.

20 درصد مازوت کشور در 2 نیرو‌گاه اصفهان مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کریم داوودی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شهرداری اصفهان برنامه‌های فرهنگی و تفریحی جذابی را در ایام نوروز در سطح شهر و اماکن عمومی شهر اجرا می‌کند، اظهار کرد: حمایت از هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها نیز در ایام نوروز برای پذیرش مهمانان نوروزی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای زیبا‌سازی شهر به منظور ایام نوروز استفاده کند، اضافه کرد: وضعیت گل‌کاری و آب‌نما‌های موجود در سطح شهر باید بهبود پیدا کند و شهرداری و مدیریت شهری اصفهان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه باز‌سازی و نو‌سازی بافت‌های فرسوده موجود در سطح شهر به ویژه نو‌سازی محله همت‌آباد اصفهان توسط مردم انجام می‌شود اما شهرداری باید تسهیلات حمایتی را برای انجام این امور به شهروندان ارائه کند، تصریح کرد: توان و قدرت اقتصادی مردم برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده محدود است.

وی با بیان اینکه برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده مجوز ارتفاع کم‌تری اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: شهروندان با توجه به این موضوع و عقب‌نشینی ساختمان‌ها قادر به انجام ساخت و ساز در این بافت‌ها نیستند.

داوودی تصویب یکنواخت‌سازی طرح ارتفاعات شهر را براساس کمیسیون ماده پنج ضروری دانست و تاکید کرد: در صورت حاکم بودن فضای موجود بر شهر امکان نو‌سازی بافت‌های فرسوده در سطح شهر وجود ندارد.

داوودی با بیان اینکه شهروندان برای ساخت و ساز در بافت فرسوده با توجه به ارتفاعات تعریف شده توانایی اقتصادی ندارند، افزود:  با توجه به اینکه در بافت فرسوده برای ساخت مجوز ارتفاع کمتری داده می‌شود شهروندان نمی‌توانند با توجه به عقب نشینی ساختمان‌ها و ارتفاع کم نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

وی به ضرورت کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 20 درصد از مازوت مصرفی کشور در دو نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از راهکار‌های مورد نیاز برای کاهش آلودگی هوای اصفهان ضروری است، گفت: توسعه فضای سبز در مناطق شهر و به ویژه در حواشی شهر اصفهان از جمله این راهکار‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول