اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان اصفهان:

مرسولات صادره پستی اصفهان 35 میلیون مرسوله بوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست استان اصفهان گفت: طی 11 ماهه نخست امسال 35 میلیون و 44 هزار و 480 مرسوله در استان اصفهان پذیرش و ارسال شده است.

مرسولات صادره پستی اصفهان 35 میلیون مرسوله بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید سعید رجالی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اصفهان یکی از استان‌های مهم و کلیدی در امر خدمت‌رسانی پستی کشور است، اظهار کرد: تا پایان بهمن ماه امسال یک‌هزار و 80 واحد پستی دولتی و خصوصی در نقاط مختلف استان خدمت‌رسانی به مردم را انجام داده‌اند.

وی به فعالیت یک مرکز مکانیزه پستی در اطراف شهرک صنعتی جی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز مکانیزه عملیات پردازش، ارسال و ره‌سپاری مرسولات پستی را انجام می‌دهد.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه واحد‌های پذیرش مرسولات پستی در ساعات اداری فعالیت می‌کنند البته برخی از این واحد‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی به مردم را انجام می‌دهند، تصریح کرد: واحد‌های مربوط به ره‌سپاری مرسولات پستی نیز به صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طی 11 ماهه نخست امسال 35 میلیون و 44 هزار و 480 مرسوله در استان اصفهان پذیرش و ارسال شده است، اضافه کرد: مرسولات پستی وارد شده به استان نیز 23 میلیون و 631 هزار و 901 مرسوله پستی بوده است.

رجالی با بیان اینکه ترافیک مرسولات صادره خارجی به استان نیز طی 11 ماهه نخست امسال 42 هزار و 536 مرسوله بوده است، تأکید کرد: ترافیک مرسولات وارده خارج از کشور به استان نیز طی 11 ماهه نخست امسال 316 هزار و 846 مرسوله بوده است.

وی با اشاره به اینکه ترافیک خرید و فروش مرسولات اینترنتی در استان نیز 151 هزار و 241 مرسوله بوده است، افزود: ترافیک مرسولات پستی صادر شده به استان 14 درصد و ترافیک مرسولات پستی وارد شده به استان نیز نسبت به سال گذشته رشد 15 درصدی دارد.

مدیرکل پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین مرسولات صادر شده به خارج رشد 23 درصدی و مرسولات وارد شده از خارج به استان نیز رشد 56 درصدی دارد، گفت: در زمینه خرید و فروش اینترنتی نیز نسبت به سال گذشته با رشد 25 درصدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد خطوط پستی فعال در استان تغییری نکرده و 119 واحد پستی در استان اصفهان فعال است، اظهار کرد: 111 مورد از این خطوط داخلی است و هشت مورد از خطوط پستی فعال استان نیز به خارج از استان اختصاص دارد.

رجالی به انعقاد قرارداد این اداره با برخی از مجموعه‌ها در راستای عدم مراجعه مردم به این سازمان‌ها برای انجام فعالیت‌های مورد نظر اشاره کرد و ادامه داد: شاخص‌ترین این قرارداد‌ها با اداره کل ثبت اسناد و املاک و اداره کل ثبت احوال بوده است.

وی با تاکید بر اینکه طی 11 ماهه نخست امسال 133 هزار مرسوله، شناسنامه و کارت ملی از ثبت احوال دریافت و به نشانی‌های مورد نظر ارسال شده است، تصریح کرد: در زمینه صدور اسناد مالکیت نیز 54 هزار مرسوله به مکان‌های متقاضیان ارسال شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه ابلاغیه‌های اداره ثبت اسناد و املاک نیز 108 هزار و 148 مورد بوده و استعلام‌های اداره ثبت نیز 340 هزار و 955 استعلام بوده است، اضافه کرد: انجام این اقدامات نیز از مراجعات مردم به این ادارات جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال فعالیت‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خدمات پستی در استان انجام شده است، تاکید کرد: اداره پست استان فعالیت‌های گسترده‌ای را در این زمینه در سطح استان اصفهان انجام داده و در دومین دوره جایزه کیفیت فناوری اطلاعات نیز استان اصفهان گواهینامه اهتمام کیفیت را از آن خود کرده است.

رجالی با تاکید بر اینکه دریافت این گواهینامه برای اداره پست استان از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: عضو اتحادیه بین‌المللی پست هستیم و پنج استان بزرگ کشور از جمله اصفهان، تهران، خراسان رضوی، گلستان و فارس برای دریافت این گواهینامه در آزمون مورد نظر شرکت کرده بودند و اصفهان موفق به دریافت این گواهینامه شده است.

وی با بیان اینکه امسال و به ویژه در ماه‌های اخیر استان اصفهان در شاخص‌های ارزیابی کیفیت رتبه‌های نخست را در سطح کشور به دست آورده است، گفت: اداره پست با کمک شرکت خارج سازمان حرکتی را در مرداد ماه امسال برای سنجش رضایت مشتریان انجام داده که اصفهان بین تمام استان‌ها و مناطق پستی تهران رتبه نخست را به دست آورده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه برای ایام نوروز تخفیف ویژه‌ای برای شش سرویس پستی در نظر شده که متقاضیان با مراجعه به سایت  WWW.post.ir از این تخفیف‌ها مطلع می‌شوند، اظهار کرد: این طرح تا 29 اسفندماه امسال اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 10 درصد تخفیف پست ویژه، 10 درصد پیشتاز، 30 درصد کارت پستال، 30 درصد صندوق شخصی و 10 درصد پست تبلیغ از جمله سرویس‌های تخفیفی اداره پست برای ایام نوروز است، ادامه داد: متقاضیان برای ارسال کارت پستال می‌توانند با مراجعه به سایت www.ecard.Post.ir و یا بخش خدمات الکترونیک سایت www.post.ir  نوع کارت پستال را انتخاب کنند.

رجالی با بیان اینکه این اداره برای احیای سرویس‌های قدیمی تلاش می‌کند، تصریح کرد: به دلیل افزایش ارسال توزیع هدایا در ایام نوروز نیرو‌های اداره پست در مرکز تجزیه، مبادلات و توزیع مرسولات در تمام ایام نوروز به جز روز‌های نخست و سیزدهم فروردین‌ماه سال آتی فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام  مراکز ادارات پستی شهرستان‌ها و 7 ناحیه پستی نشاط، فیض، مسجد سید، غدیر، خوراسگان، لاله و ملک‌شهر از ساعت هشت صبح تا 13 بعد از ظهر خدمات پستی مورد نیاز مردم را ارائه می‌دهند، اضافه کرد: در ایام نوروز دفتر پست میدان امام (ره) از ساعت هشت صبح تا 20 خدمات پستی به همشهریان و مسافران نوروزی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌های هزینه‌های پستی 70 درصد افزایش داشته است و تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه امکان افزایش 30 درصدی دیگر این هزینه‌ها نیز وجود دارد.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول