اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:

حوادث ناشی از برف در قم 84 مجروح و 2 کشته برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: براثر بی احتیاطی شهروندان هنگام رانندگی در یک روز برفی، 84 نفر مجروح شدند و دو نفر جان باختند.

حوادث ناشی از برف در قم  84 مجروح و 2 کشته برجای گذاشت

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بارش ناگهانی برف در استان قم از وقوع 56 مورد تصادف در این روز خبر داد و اظهار کرد: این تصادفات در قم 84 مجروح برجای گذاشت.

وی تصریح کرد: لغزنده بودن سطح جاده‌ها و معابر، مهم‌ترین علل تصادفات بود که موجب شد خودروها با یکدیگر برخورد کنند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: برخی از حادثه‌دیدگان پس از وقوع تصادف از خودرو پیاده شده بودند که به دلیل، سهل‌انگاری سایر رانندگان شاهد تصادفات زنجیره‌ای بودیم.

وی بیان کرد: در این مدت یک هزار و 140 مورد تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی برقرار شد که در این راستا 160 ماموریت شهری و جاده‌ای انجام شد.

فراهانی با تبیین تعداد ماموریت‌های انجام شده تصریح کرد: 104 مورد از مجموع ماموریت‌های انجام شده به بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت و... اختصاص داشت.

وی اضافه کرد: این حوادث 97 مصدوم ‌برجای گذاشت که 41 مورد آن به صورت سرپایی درمان شدند و 50 مورد آن به مراکز درمانی سطح شهر انتقال یافتند و شش نفر فوت کردند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ابراز داشت: 20 مورد از حوادث یاد شده به موتورسواران اختصاص داشت که 22 مجروح برجای گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حوادث شاخص روزهای اخیر پرداخت و گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با موتورسیکلت در خیابان امامزاده ابراهیم سه نفر مجروح شدند که با دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافتند.

*تصادفات زنجیره‌ای 12 مجروح به دنبال داشت

فراهانی همچنین از برخورد زنجیره‌ای چند دستگاه خودرو با یکدیگر خبر داد و بیان کرد: این تصادفات در نخستین ساعات بامداد در کیلومتر 65  اتوبان قم ـ تهران رخ داد که 12 مجروح برجای گذاشت.

وی اذعان کرد: برخی مجروحان این حادثه برای درمان به مراکز درمانی قم و برخی دیگر به مراکز درمانی تهران منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان از دیگر حوادث شاخص این مدت را سانحه برق گرفتگی در خیابان شاهد عنوان و بیان کرد: این حادثه دو فوتی برجای گذاشت.

وی برخورد یک دستگاه تریلی با چند خودروی سواری را از جمله حوادث شاخص این مدت ذکر و تصریح کرد: این حادثه که در محور سلفچگان به اراک رخ داد پنج مجروح به دنبال داشت.

فراهانی از حوادث دیگر این مدت را برخورد دو دستگاه پراید در جاده دستجرد ذکر و تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه شش نفر مجروح شدند.

وی دیگر حادثه این روز را برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی وانت در 20 متری باهنر دانست و گفت: این حادثه چهار مجروح برجای گذاشت.

*واژگونی 206 در سطح شهر 7 مجروح برجای گذاشت

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از وقوع حادثه دیگری خبر داد و گفت: یک دستگاه پژو 206 در خیابان انقلاب مقابل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) واژگون شد که این حادثه 7 مجروح برجای گذاشت که سه نفر به مرکز درمانی منتقل شده و بقیه حادثه‌دیدگان به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/78005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول