اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت خزانه‌داری آمریکا از فشار بر بانک مرکزی اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران خبر داد

خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا خبر داد فشارها بر بانک مرکزی اروپا را افزایش داده است تا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا از فشار بر بانک مرکزی اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است در حال اعمال فشار بر بانک مرکزی اروپاست تا ایران را به طور کامل از سامانه Target 2 خارج کند.

«دیوید کوهن»، معاون اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «ما از زمان تصویب لایحه‌ای که اتحادیه اروپا در ماه دسامبر به تصویب رساند به سختی روی این موضوع کار می کنیم.»

منظور آقای کوهن لایحه‌ای است که اتحادیه اروپا با تصویب آن در21  دسامبر سال میلادی گذشته (برابر با 1 دی) تحریم‌ها علیه ایران را شدت بخشیده بود.

معاون اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود این اقدامات به این دلیل مورد استفاده قرار می‌گیرند تا ایران را از سامانه Target 2 خارج کنند.

سامانه Target2 بانک مرکزی اروپا سامانه‌ای است که از آن برای پرداخت‌های برون‌مرزی در اروپا استفاده می‌شود.

با آنکه بانک مرکزی اروپا در حال حاضر هم از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران تبعیت می‌کند، این لایحه گام دیگری است تا دسترسی ایران به سامانه Target2 برای انجام مبادلات مالی با یورو را محدود کند.

کوهن گفت: «ما همچنان به بانک مرکزی اروپا فشار می‌آوریم تا ایران را از این سامانه خارج کند.»

تحریم‌های غرب علیه ایران به سرکردگی آمریکا و با ادعای نگرانی این کشورها از برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته‌اند.

تنش‌های ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای ایران بر اساس این اتهام استوارند که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود است.

ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول