اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

دشمن از شهامت ملت و رهبر ایران در هراس است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: بمب‌گذاری سال‌ها پیش که در نمازجمعه تهران صورت گرفت و مردم و خطیب جمعه، بی‌اعتنا و با شجاعت به کار خود ادامه دادند سبب شد تا دشمن همواره از شهامت ملت و رهبر ایران در هراس باشد.

دشمن از شهامت ملت و رهبر ایران در هراس است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به واقعه بمب‌گذاری در نمازجمعه تهران در سال‌ها پیش اظهار داشت: این بمب‌گذاری باعث شهادت عده‌ای نمازگزار شد و عده دیگری را نیز زخمی کرد اما دو چشمه از مقاومت و شهامت در آنجا دیده شد.

وی ادامه داد: یکی شجاعت،‌ شهامت و مقاومت مردم که با سینه‌زنی و شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست، دوباره نشستند و به خطبه‌ها گوش دادند و هیچ ترسی به خود راه ندادند و این شهامت را بارها و بارها به دشمن نشان دادند.

ناصری بیان کرد: شهامت و مقاومت دیگر نیز از سوی خطیب جمعه که آن زمان رهبر معظم انقلاب بود، سر زد که ایشان خم به ابرو نیاورد و خطبه‌ها را ادامه دادند و اینها باعث شد چشم دنیا به ما خیره شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: دشمن از آن زمان تاکنون از این شهامت، شجاعت و مقاومت ترسیده و وحشت‌زده است زیرا همین شجاعت و شهامت  بوده که هرگز اجازه نداد دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: تاسیس این بنیاد، عنایتی بود که امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب نسبت به خانواده شهدا داشتند و امیدواریم مسئولان این بنیاد،‌ راه امام را ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنگره‌ای که هفته آینده در بزرگداشت آیت‌الله سید محمدکاظم یزدی، صاحب عروه الوثقی در قم برگزار می‌شود، افزود: آیت‌الله یزدی عالمی بزرگ در جهان اسلام و صاحب نوآوری در فقه بود و رفتار و کردار او نیز زبانزد خاص و عام بود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب عروه الوثقی مجموع فروع فقه را در خود جمع کرده و کتابی بی‌نظیر به لحاظ جامعیت و سادگی است.

ناصری با اشاره به رخدادهای زمان این عالم بزرگ و از مفاخر استان یزد عنوان کرد: در زمان مشروطه به علت انحرافی که خارجی‌ها در مسیر مشروطه ایجاد کردند، مشکلاتی برای علما و بزرگان به وجود آمد و علما در مقابل این انحرافات ایستادگی و مقاومت کردند زیرا آنها مشروطه مشروعه می‌خواستند، مشروطه‌ای که بر اساس قوانین و دستورات اسلام باشد و آیت‌الله یزدی نیز از جمله این علما بود.

خطیب جمعه یزد یادآور شد: آیت الله سید محمدکاظم یزدی در عراق نیز علیه انگلیسی‌ها جنگید و پسر خودش را مسلح کرد تا با کمک عشایر اطراف عراق به جنگ انگلیسی‌ها بروند و آنها را از عراق بیرون کنند.

وی افزود: آیت الله یزدی به قدری در میان مردم به ویژه عشایر عراق بانفوذ بود که همه عشایر عراق با یک صدای ایشان گرد او جمع می‌شدند.

ناصری تاکید کرد: یاد و خاطره چنین علمایی باید گرامی داشته شود زیرا نظیر آیت الله یزدی نه تنها باعث افتخار استان یزد بلکه افتخار کشور و جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه قرار بود کنگره بزرگداشت ایشان در یزد برگزار شود، افزود: به دلیل علاقه همه علما برای شرکت در این کنگره از یک‌سو و مشکلات حضور آنها در یزد و سفر به این استان از سوی دیگر، قرار شد این کنگره با همراهی و همکاری ستادی از استان یزد، در قم برگزار شود.

ناصری اظهار امیدواری کرد: برگزاری این کنگره بتواند آنچه حق آیت‌الله یزدی را در حق ایشان ادا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رخدادهای به وجود آمده در مسیر خط انتقال آب از اصفهان به یزد، تلاش مسئولان استان به ویژه استاندار یزد را در پیگیری این موضوع ستود و از تلاش‌های مسئولان و صبر و تحمل مردم یزد تقدیر کرد.

انتهای پیام/2464/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول