اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریت داخلی است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوءمدیریت داخلی، تحریم‌ها و خشکسالی‌های اخیر مشکلات اقتصادی زیادی را در کشور به وجود آورده است.

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوءمدیریت داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر کرد، محسن رضایی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی، تحریم‌ها، بررسی مشکلات و معضلات شهر فرادنبه، گفت: در حال حاضر در کشور سه عامل داخلی، خارجی و طبیعی باعث شده که کشور ایران یک بار دیگر وارد سختی‌های فراوان شود.

رضایی بیان داشت:‌ عامل خارجی تحریم‌ها، عامل طبیعی خشکسالی و عامل داخلی سوءمدیریت و ضعف مدیریت‌های اقتصادی فشارهای زیادی بر مردم وارد کرده به نحوی که 45 هزار تومان امروز برابر با 15 هزار تومان اسفند سال گذشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات اقتصادی را یک جنگ بزرگ دانست و اذعان داشت: نباید با ساده‌اندیشی فکر کرد که با رفتن این تیم و آمدن یک تیم جدید مشکلات برطرف می‌شود بلکه باید به دنبال راهی باشیم که مشکلات اقتصادی کشور را به طور کلی ریشه‌کن کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌ها و تعهدات از جمله یارانه‌ها وسط راه‌ مانده‌اند، متذکر شد: باید این مشکلات را با تعامل، درایت و تدبیر برطرف کنیم.

وی ادامه داد: معتقدم ما با فرار سیاسی و یا با ماجراجویی به جایی نخواهیم رسید بلکه باید با تدبیر و درایت راه خودمان را پیش ببریم.

رضایی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در زمینه اقتصادی در حال اجرا دلسوزانه هستند، بیان داشت:‌ این پروژه‌ها از نظر تدبیر و درایت بسیار ضعیف هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اول انقلاب تا امروز بارها اعلام کرده‌ایم که کشاورزی باید محور توسعه کشور باشد، تأکید کرد: متأسفانه امروزه 30 درصد از تولیدات کشاورزان به هدر می‌رود یعنی از هر 10 تن 3 تن آن به هدر می‌رود و این در حالی است که متوسط استاندارد جهانی نیم‌تن است.

این مسئول متذکر شد: کشاورزی بدون صنعت راه به جایی نمی‌برد و باید صنعت و کارخانه‌‌های فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در مناطق کشاورزی ایجاد کنیم. 

* یارانه سبز هلال مشکلات اقتصادی کشاورزان است

وی در ادامه با بیان اینکه کشاورزان برای  به دست آوردن سود بیشتر باید هزینه‌های خود را کاهش و یارانه دریافت کنند، گفت: کشاورزان باید یارانه کشاورزی که من آن را یارانه سبز نامیده‌ام، دریافت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اصلاح بذر، بیمه کشاورز و محصولات آن و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار محصولات کشاورزی از جمله محورهای یارانه سبز است تا با درایت و تدبیر هزینه کشاورزان کاهش و درآمد آنان افزایش یابد.

رضایی خاطرنشان کرد:‌ باید کاری کنیم که سود مابه‌التفاوت بین قیمت نهایی تا فروش محصولات کشاورزان در بازار به خود کشاورز برسد که این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌تواند کشاورزی کشور را متحول کند.

وی بیان داشت:‌ من به دنبال سمت نیستیم بلکه جنس من از کوه‌های زاگرس و صداقت آن است ولی در حال حاضر که کشور با مشکلات زیادی مواجه شده در تلاش هستیم که کشور از این مشکلات سربلند بیرون بیاید.

رضایی افزود: ما در تلاش هستیم که ثابت کنیم با امکانات موجود ایران می‌تواند به یکی از کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت اجرای طرح انتقال آب سبزکوه به شهر فرادنبه و چهار خطه شدن جاده این شهر تأکید کرد و اذعان داشت: یک مرکزی علمی، پژوهشی و فناوری نیز باید در این منطقه ایجاد شود.

انتهای پیام/68005/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول