اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم:

بلندترین برج پرچم تلسکوپی کشور در قم نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: مرتفع‌ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران با پایه چند وجهی تلسکوپی در کشور پیش از آغاز سال نو در شهر قم نصب خواهد شد.

بلندترین برج پرچم تلسکوپی کشور در قم نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمد موسوی‌منش اظهار کرد: با ارائه طرح پیشنهادی شهردار قم مبنی بر ساخت و نصب پرچم مرتفع ایران در سطح شهر، با هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته در تلاش هستیم با همت شبانه‌روزی همکاران و کارشناسان مربوطه در سازمان زیباسازی، بلندترین و مرتفع‌ترین پرچم با پایه چند وجهی تلسکوپی کشور پیش از آغاز سال جدید در شهر قم نصب شده و به نمایش درآید.

وی ادامه داد: پایه پرچم مذکور با ارتفاع 75 متر از سطح زمین، بلندترین پرچم پایه تلسکوپی کشور و دومین پرچم مرتفع بعد از پایه پرچم نصب شده در شهر تهران است که طول مجموعه قطعات پایه آن 96 متر متشکل از 16 قطعه شش متری با همپوشانی روی یک متر بوده که در نهایت پس از تکمیل مراحل نصب، ارتفاع پایه پرچم به شکل حقیقی 75 متر از سطح زمین خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم تأکید کرد: برای نصب این پایه مرتفع، فونداسیونی با ابعاد سه متر در سه متر و عمق 1.5 متر دارای شمعی به قطر 1.8 متر و عمق حدود شش متر در زیر زمین تعبیه شده است؛ همچنین پایه برج پرچم با وزنی حدود 20 تن از جنس فولاد بوده که با روکش گالوانیزه گرم به ضخامت 100 میکرون حفاظت شده است.

وی ادامه داد : جنس پیش‌بینی شده برای تهیه پارچه پرچم نوع سوپرساتن است که با ابعاد 15 در 25 متر و مساحت 375 متر مربع تهیه شده که با پایان گرفتن مراحل نصب پایه بر فراز شهر قم به اهتزاز درخواهد آمد.

موسوی‌منش در پایان به محل نصب مرتفع‌ترین پرچم پایه چند وجهی تلسکوپی کشور در شهر قم اشاره کرد و گفت: پرچم مرتفع 75 متری در حاشیه میدان مفید و بلوار شهید آوینی برافراشته خواهد شد که با توجه به بادخیز بودن منطقه و قابلیت چرخش 360 درجه پرچم، پرچم سه رنگ محبوب کشورمان از تمام جهات سطح شهر قابل رویت خواهد بود.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول