اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

بررسی طرح «تحکیم خانواده» دغدغه کمیسیون‌‌های فرهنگی شوراهاست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بررسی و اجرای طرح «تحکیم خانواده » مهم‌ترین دغدغه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کشور است.

بررسی طرح «تحکیم خانواده» دغدغه کمیسیون‌‌های فرهنگی شوراهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی طلایی امروز در اجلاس خادمان فرهنگی کشور که به میزبانی شهرداری قم در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این اجلاس در شهر دارالمومنین و در کنار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (س) برای ما بسیار مغتنم است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن برگزاری نشست مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کشور که به صورت هر دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود تصریح کرد: امیدواریم این سیاست در دوره چهارم نیز به صورت مستمر با حضور معاونت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری‌ها سراسر کشور ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: با برگزاری این جلسات مشورتی به تکامل می‌رسیم که این تکامل در گرو تعامل بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر است.

وی اضافه کرد: این دوره از اجلاس که در شهر قم برگزار می‌شود توفیقات روز افزونی چون بهره گرفتن از رهنمودهای مراجع در روزهای پایانی سومین دوره از عمر شورای اسلامی شهرها را برای اعضای این اجلاس به دنبال دارد.

طلایی با بیان اینکه شش ماه تا پایان خدمت سومین دوره شوراهای اسلامی شهرها باقی مانده است تصریح کرد: برای ادامه کار در این مدت نیازمند تجدید قوا هستیم که با رهنمودهای مراجع عظام و عملیاتی کردن سخنان ایشان حاصل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خویش به فاجعه ترور شیعیان پاکستانی توسط وهابیون و سلفی‌ها اشاره و بیان کرد: این فاجعه بزرگ قلب جهان اسلام را جریحه دار کرد.

*دولت شهادت مسلمانان پاکستانی را عزای عمومی اعلام کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه مراجع عظام شهادت مسلمانان پاکستانی را عزای عمومی اعلام کرده‌اند خطاب به دولت تاکید کرد: چه خوب بود دولت جمهوری اسلامی ایران نیز به تبعیت از مراجع در ایران کشتار بی‌رحمانه مسلمانان پاکستانی را عزای عمومی اعلام می‌کرد.

وی اذعان کرد: ما کاری به اعلام عزای عمومی برای دیگر اشخاص از سوی دولت نداریم و تنها یک پیشنهادی از سوی خادمان فرهنگی کشور به دولت ارائه کردیم.

طلایی ادامه داد: پیشنهاد خادمان فرهنگی کشور به دولت جمهوری اسلامی ایران در محکوم کردن جنایت بزرگی که علیه مسلمانان صورت گرفته این است که روز دوشنبه را در کشورمان عزای عمومی اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه جنایت کشتار بی‌رحمانه مسلمانان پاکستانی از نظر ما محکوم است تصریح کرد: کسانی که ناظر بر این شهادت‌ها هستند باید بدانند این آتش دامن خود آنها را نیز فرا خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خویش به تبیین مصوبات دور پیشین این اجلاس در شهر گرگان پرداخت و گفت: مهم‌ترین مصوبه دوره پیش این اجلاس تبادل نظر به همراه بحث و گفت‌و‌گو درباره طرح سبک زندگی بود که قرار شد در اجلاس کمیسیون فرهنگی در تهران مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچه زودتر سهم مدیریت شهری در سبک زندگی مشخص شود تصریح کرد: به همین دلیل نباید نسبت به اجرای این طرح مهم بی‌تفاوت باشیم.

طلایی زمان برگزاری این اجلاس را در نیمه دوم فروردین ماه پس از پایان تعطیلات نوروزی را مطلوب دانست و گفت: با برگزاری این اجلاس در نیمه دوم فروردین ماه سال جدید با دغدغه‌های سیاسی انتخابات نیز برخورد نمی‌کنیم.

وی طرح تحکیم بنیان خانواده را از موضوعات مهم سبک زندگی ارزیابی کرد و گفت: اولویت کاری ما اجرای «طرح تحکیم بنیان خانواده» است که در این زمینه 40 دستگاه درگیر بودند، ولی هیچ اسمی از شورای اسلامی شهر در میان نبود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: از دیگر اولویت‌های کاری ما این است که رویکرد شهرداری‌ها را از مباحث عمرانی به مباحث، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی هدایت کنیم که با این تغییر رویکرد راندمان عملکرد مطلوب شهرداری‌ها دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام/78005/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول