اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

داروهای فاسد را در خانه‌تکانی دور بریزید

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: داروهایی که تاریخ انقضای آنها گذشته است را از بسته‌بندی اصلی خارج نموده و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته، معدوم کنید.

داروهای فاسد را در خانه‌تکانی دور بریزید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه قباد محمدی با اشاره به اینکه در این روزها ضمن انجام خانه‌تکانی و گردگیری عید، حتماً در منازل با کیسه‌های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف‌شده مواجه خواهید شد، توصیه کرد جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهید.

بر اساس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، محمدی گفت: تاریخ انقضاء معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه‌های آلومینیومی بسته‌بندی قرص‌ها و کپسول‌ها، بر روی شیشه آمپول و ویال‌های تزریقی و در خصوص پمادها و کرم‌های موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.

این متخصص داروسازی گفت: شربت‌ها را در فاضلاب خالی کرده و شیشه‌های آن را دور بریزید، قطره‌های چشمی که از باز شدن درب آن یک ماه گذشته است دیگر استریل نمی‌باشند و باید دور ریخته شوند و آمپول‌ها و سرنگ‌های تاریخ گذشته را در کیسه زباله بریزید و معدوم کنید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به داروهایی که تاریخ انقضاء آنها فرا نرسیده است ولی استفاده‌ای در منزل ندارد، گفت: مردم می‌توانند این داروها را به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر برای استفاده اهداء کنند.

انتهای پیام/2700/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول