اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنبش تحریم، سرمایه‌برداری و بایکوت، خندقی دیگر در مقابل آرزوهای رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: سازمان‌ها و گروه‌های صهیونیستی با تلاش‌های فراوان از پذیرش «کمپین سرمایه‌برداری، تحریم و بایکوت از رژیم صهیونیستی» در دانشگاه آکسفورد ممانعت کرده و از این امر ابراز شادی و خرسندی کردند.

جنبش تحریم، سرمایه‌برداری و بایکوت، خندقی دیگر در مقابل آرزوهای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس، جنبش بایکوت، سرمایه برداری و تحریم در سال 2005 مطرح گردید. این طرح تمام شرکتها و محصولات اعم از ورزشی، فرهنگی، اقتصادی، ماشین آلات و.. را که رژیم صهیونیستی از آنان برای اشغال فلسطین استفاده می کند، تحریم و بایکوت می کند. این جنبش هدف خود را «تلاش برای تعهد اسرائیل به قوانین بین المللی و پایان اشغال فلسطین» اعلام کرده است.

 

جنبش بایکوت، سرمایه برداری و تحریم موسوم به بی دی اس، در میان گروههای مختلف هواداران بسیاری را پیدا کرده است. گروههای مذهبی مانند کلیسای پرسبترین، آموزشی مانند گروههای دانشجویی و دانشگاههای مختلف و نیز شرکتها و مؤسسات مالی از این طرح پشتیبانی می کنند.

 

نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی، دلیلی است که حامیان این طرح برای سرمایه برداری از این رژیم عنوان می کنند. این امر نگرانی های بسیاری را برای سازمانها و گروههای صهیونیستی به وجود آورده است به گونه ای که کنفرانس ها و همایش های مختلفی از سوی صهیونیست ها برای مقابله با این طرح اجرا شده است.

 

سازمانهای صهیونیستی ادعا می کنند که گسترش این طرح روند صلح در خاورمیانه را با مشکل مواجه می کند از این رو از حامیان این جنبش می خواهند که در آن تجدید نظر کنند. در این راستا گروههای مختلف صهیونیستی مأموریت دارند تا مانع گسترش روز افزون این جنبش شوند با این حال این طرح در حال گسترش در میان جمعیت های مختلف بشردوستانه و نیز ملتهای مختلف است.

سازمانها و گروههای صهیونیستی با تلاشهای فراوان از پذیرش کمپین سرمایه برداری، تحریم و بایکوت از رژیم صهیونیستی در دانشگاه آکسفورد ممانعت کردند. این طرح با عنوان «ما دانشجویان برای پایان دادن به اشغال اسرائیل، مسئولیت اخلاقی داریم» در دانشگاه آکسفورد به رأی گذاشته شد.

 

خبرگزاری های صهیونیستی اعلام کردند که تصمیم مبتنی بر عدم پذیرش این طرح با 69 رأی موافق در مقابل 10 رأی موافق و 10 رأی ممتنع در شورای دانشجویان این دانشگاه به تصویب رسیده است. بنیامین کروم رئیس دانشگاه آکسفورد با ابراز خرسندی از این تصمیم اظهار داشت: «من بسیار خوشحالم چون دانشجویان آکسفورد نشان دادند که با ارزشهای افراط گرایانه و انحصاری جنبش تحریم، سرمایه برداری و بایکوت مخالف هستند.»

 

جودیث فلاکس مدیر شورای یهودیان این دانشگاه نیز در سخنانی ادعا کرد: «ما توانستیم پیچیدگی های سیاسی را که اسرائیل با آن روبه رو است، مورد بحث قرار داده و از این رو جنبش بایکوت، سرمایه برداری و تحریم را مورد تجدید نظر قرار دهیم.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول