اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار- 19

شاه‏آبادی: هنر در بستر انقلاب اسلامی به دنبال تعهد است

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر در بستر انقلاب اسلامی به دنبال تعهد و ارزش‏هایی بوده که انسان برای آن خلق شده است.

شاه‏آبادی: هنر در بستر انقلاب اسلامی به دنبال تعهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید شاه‏آبادی عصر امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری سپاه پاسداران اظهار داشت: سپاه پاسداران در اقدامی جدید و با برگزاری جشنواره‏های به یادماندنی در این دو سال، فصلی نو را در تاریخ هنر کشور رقم زده است.

وی افزود: سپاه پاسداران در راستای مأموریت‏های خود، توجه به ارزش‏های انقلاب اسلامی را با استفاده از ظرفیت هنر در سرلوحه کار خود قرار داده و می‏توان گفت که گام‏های ارزشمندی در عرصه فعالیت‏های هنری برداشته شده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز در دنیا دیدگاه‏های گوناگونی در مقوله هنر مطرح است و همان‏طور که می‏دانیم و می‏بینیم کارکرد هنر در دنیا رواج اندیشه‏های باطل است.

شاه‏آبادی افزود: هنر در دنیای غرب برای دستیابی به لذات، مقاصد سیاسی و ... است؛ به تعبیری می‏توان گفت که در غرب هنر برای هنر است؛ یعنی در زادگاه اندیشه خودش معنا می‏شود تا جایی که با اندک تفکری در این خصوص به نقیض آن می‏رسیم و این اندیشه رایج در جهان است.

وی تصریح کرد: هنر در بستر انقلاب اسلامی به دنبال هنر متعهد است؛ یعنی همان ارزش‏هایی که انسان برای او خلق شده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: تعهد در خلأ شکل نگرفته است تا هدف خلقت انسان مد نظر قرار گیرد؛ خداوند انسان را برای دستیابی به کمال آفریده است و باید برای دستیابی به این گنج پنهان تلاش کنیم و اگر درست حرکت کنیم قطعاً به ارزش‏های واقعی دست خواهیم یافت.

شاه‏آبادی با بیان اینکه هدف ما تعریف هنر متعهد و هنرمند متعهد است، افزود: در نگاه غربیان دو واژه هنر متعهد و هنرمند متعهد با یکدیگر متغایر است؛ چرا که آنها می‏گویند هنر به معنای جوشش تخیل آزاد در فضایی آزاد بوده و با تعهد که به معنای وابستگی و پایبندی است، دو واژه مغایر یکدیگرند.

وی تصریح کرد: این واژه‏ها از منظر آنها در یک معنا و مفهوم نمی‏گنجد و اینجاست که باید اندیشه الهی در هنر متعهد و هنرمند متعهد به کار برده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر، سرود و تواشیح پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول