اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد

ششمین کارگاه آمورزش تخصصی اصول مداحی در یزد برگزار شد

خبرگزاری فارس: ششمین کارگاه آموزش تخصصی اصول مداحی با حضور رئیس کانون مداحان کشور و جمعی از مداحان استان یزد به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد.

ششمین کارگاه آمورزش تخصصی اصول مداحی در یزد برگزار شد

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان یزد در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: این کارگاه آموزشی با هدف ارتقا علمی و فرهنگی ذاکرین و مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

حسین آبیاری افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) باید از نظر فکری و فرهنگی غنی باشند زیرا جزو اقشار تاثیرگذار جامعه هستند، این کارگاه با حضور اساتید مجرب به مدت سه روز، مداحان سراسر استان را آموزش خواهد داد.

وی افزود: فراگیری اصول و فنون مداحی، اتحاد و انسجام مداحان کل استان، آشنایی با روش‌های نوین مداحی و مقاتل موثق از اهداف برگزاری این کارگاه است.

آبیاری عنوان کرد: در برخی موارد دیده شده که بدعت‌ها و شبهاتی در مداحی مجالس حسینی دیده شده و امید می‌رود با برگزاری این کارگاه‌های علمی از آسیب‌ها جلوگیری شود.

رئیس کانون مداحان استان یزد گفت: این کانون در طول سال کارگاه‌های آموزشی فراگیری اصول مداحی، ساماندهی مداحان و صدور مجوز قانونی برای مداحان را در وظایف خود دارد.

وی افزود: اداره منبر امام حسین (ع) نیاز به نوآوری و داشتن اطلاعات کافی از کتب موثق شیعه دارد و وظیفه مداح تنها گریاندن و مصیبت خواندن نیست.

به گزارش فارس، این کارگاه به همت کانون مداحان و شعرای آئینی استان یزد در محل سالن اجتماعات امامزاده سید جعفر(ع) استان یزد با مشارکت 200 مداح از سراسر استان به مدت سه روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول