اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز خبر داد

توزیع 15 هزار اصله درخت در نطنز

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز از توزیع 15 هزار اصله درخت در هفته بزرگداشت منابع طبیعی میان شهروندان و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خبر داد.

توزیع 15 هزار اصله درخت در نطنز

سعید زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: درختان شامل انواع سرو، کاج، زیتون تلخ، ارغوان، اقاقیا و زبان گنجشک، عرعر، افرا، داغداغان، سنجد و صنوبر است.

وی، یکی از برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان را افتتاح بند شماره دو آبخیزداری روستای اوره عنوان کرد و ادامه داد: این بند به منظور کنترل سیلاب و با اعتبار یک میلیارد و ششصد میلیون ریال در فروردین‌ماه سال 91 آغاز و در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نطنز با بیان اینکه نطنز شهری با دو اقلیم متفاوت کوهستانی و کویری با میانگین بارندگی 180 میلی متر در سال است، خاطرنشان کرد: توزیع این نهال‌ها به منظور جلب مشارکت بیشتر مردم برای توسعه و گسترش فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های روستایی انجام می‌شود.

وی افزود: لزوم گسترش فضای سبز در نطنز برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ ذخایر ژنتیک گیاهی و جانوری و تولید چوب توسط درختان سریع‌الرشد مانند صنوبر ضرورت بسیار دارد.

زمانی در پایان تأکید کرد:  شهرستان نطنز دارای 300 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که شامل مرتع، بیابان و جنگل است و شاخص‌ترین عرصه منابع طبیعی این شهرستان دو هزار و 300 هکتار جنگل دست‌کاشت «طاق» برای مهار شن‌های روان در دشت‌های بادرود است.

انتهای پیام/2301/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول