اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

کارخانه بازیافت زباله قروه تنها اسم بازیافت را یدک می‌کشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه بازیافت زباله قروه تنها اسم بازیافت را یدک می‌کشد و حتی دفن زباله در این مکان غیراصولی است.

کارخانه بازیافت زباله قروه تنها اسم بازیافت را یدک می‌کشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حامد قادرمرزی ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی بر لزوم مکان‌یابی جایگاه جدید دفع زباله در قروه تأکید کرد و گفت: بر اساس قوانین زیست‌محیطی،جایگاه دفن بهداشتی زباله با نقاط روستایی باید هزار و 500 متر فاصله داشته باشد که کارخانه بازیافت زباله قروه فاقد این شناسه بوده و حتی این فاصله با حریم شهر نیز مراعات نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در جلسه بررسی مشکلات کارخانه بازیافت زباله قروه با بیان این مطلب با اشاره به اینکه این کارخانه تنها به اسم دارای بازیافت است گفت: این مکان تنها جایگاهی برای دفن زباله است که معضلات زیست‌محیطی فراوانی را برای ساکنان روستاهای اطراف به ویژه روستای هزار و 200 نفره شیخ جعفر به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه غالب بادهای منطقه قروه از جنوب غربی (باد شمال) است تصریح کرد: دود و بوی ناشی از سوزاندن زباله‌ها در 9 ماه از سال موجب آزار مردم روستای شیخ جعفر و به مخاطره‌انداختن زندگی آنان می‌شود.

قادرمرزی با بیان اینکه برای آب‌های سطحی در این منطقه نیز از جنوب به شمال است گفت: بارندگی موجب شسته‌شدن زباله‌ها و نفوذ پساب حاصل از آن در زمین‌های کشاورزی  و نیز انتقال به آب‌های سطحی منطقه می‌شود که این مسئله سلامت دام‌های منطقه را نیز به خطر انداخته است.

وی مکان احداث این کارخانه را کاملا اشتباه و غیرعلمی برشمرد و افزود: عملیات بازیافت زباله در این مکان صفر است و حتی زباله‌های جمع‌آوری شده بر مبنای اصول علمی دفع نمی‌شود.

قادرمرزی با اشاره به اینکه زندگی ذاتی انسان همواره با تولید زباله و پسماند همراه بوده است، بی‌توجهی به قوانین زیست‌محیطی و دفع غیراصولی زباله را از مهم‌ترین معضلات حال حاضر جوامع برشمرد و افزود: بی‌توجهی به این مسئله بی‌توجهی به سلامت انسان‌هاست.

فرماندار قروه نیز در این نشست از تشکیل کارگروهی برای مکان‌یابی جایگاه جدید دفن زباله خبر داد و گفت: باید با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، چاره‌اندیشی دقیقی برای رفع این معضل شود.

محمدرسول شیخی‌زاده تصریح کرد: مکان جدیدی که برای دفن زباله در نظر گرفته می‌شود باید امکان دفن بهداشتی زباله را داشته باشد.

وی تاکید کرد: کار انتقال و دفن زباله باید با نظارت دقیق شخص شهردار به شیوه‌ای مناسب مدیریت شود و از سوزاندن زباله و دفن غیراصولی آن به طور جدیی ممانعت شود.

شیخی‌زاده در پایان افزود: هر مسئولی در راستای مکان‌یابی جایگاه جدید زباله کوتاهی کند توبیخ و از کار برکنار خواهد شد.

انتهای پیام/79009/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول