اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

مصاف سرنوشت‌ساز صبا و سپاهان در فولادشهر

خبرگزاری فارس: تیم‌های فوتبال صبای قم و سپاهان اصفهان عصر جمعه در یکی از بازی‌های مهم هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس در اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

مصاف سرنوشت‌ساز صبا و سپاهان در فولادشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هفته دوازدهم از دور برگشت دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال باشگاه‌های برتر از عصر جمعه هجدهم اسفند ماه آغاز می‌شود و طی آن در کنار دو مسابقه حساس بین تیم‌های استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز و راه آهن با پرسپولیس تهران، تیم‌های صبای قم و سپاهان اصفهان نیز یکی دیگر از مهمترین دیدارهای این هفته را برگزار می‌کنند.

صبا در مکان نهم و سپاهان در رتبه سوم لیگ برتر

تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در حالی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد که صبای قم در مکان نهم و سپاهان هم در رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ حضور دارند.

صبای قم و سپاهان در حالی در هفته بیست و نهم لیگ دوازدهم به مصاف یکدیگر می‌روند که در فاصله 16 امتیازی، فاصله زیادی با یکدیگر در جدول رده‌بندی دارند و نگاه هر دو تیم در این دیدار کسب پیروزی و رسیدن به مکان‌های بالای لیگ است.

تساوی صبا و پیروزی سپاهان در دو بازی اخیر

صبا در دو مسابقه اخیر خود که یکی در خانه برابر استقلال تهران بوده و دیگری را در رشت برابر تیم داماش گیلان برگزار کرده است، برابر هر دو حریف خود موفق به کسب پیروزی نشده و با هر دو تیم مساوی کرد و اکنون در مکان نهم جدول رده‌بندی، از روحیه چندان خوبی برای مصاف با سپاهان برخوردار نیست.

در مقابل تیم سپاهان اصفهان هفته بیست و هفتم لیگ برتر را با برتری در بازی داخل خانه برابر ملوان انزلی سپری کرده است و البته آنها در ادامه موفقیت‌هایشان در بازی‌های خارج از خانه دیگری توانستند به پیروزی پرگل برابر تیم گهر شهرداری دورود دست یابند.

پیروزی صبا در آخرین بازی با سپاهان در فولادشهر

نکته قابل توجه در مورد سپاهان اصفهان این است که شاگردان زلاتکو کرانچار در خانه خوب و مقتدرانه نتیجه گرفته‌اند و حالا در جدالی حساس و نفس‌گیر در هفته بیست و نهم باید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف صبای قم بروند.

سپاهانی‌ها در آخرین بازی خانگی خود تیم ملوان بندر انزلی را با نتیجه سه بر یک از پیش رو برداشتند اما پیش از آن تیم صنعت نفت آبادان را با نتیجه سه بر صفر و پیکان تهران را با نتیجه دو بر صفر شکست داده بودند که این نتایج نشان می‌دهد که سپاهان در خانه تیمی ‌خطرناک‌ است.

با اینکه سپاهان در خانه نتایج خوبی کسب کرده است اما مطمئنا این نتایج هیچ دلیلی بر قطعیت پیروزی آنها در مقابل صبای قم نخواهد بود زیرا همه کارشناسان فوتبال به خوبی می‌دانند که صبای قم از نظر بازیکن و داشتن مهره کلیدی دست کمی‌ از تیم سپاهان اصفهان ندارد و با عملکرد خوبی که شاگردان عبدالصمد مرفاوی در دو مسابقه اخیر داشته‌اند، حتی ممکن است شکست خانگی سپاهان در این دیدار توسط صبای قم رقم بخورد.

آخرین پیروزی صبا در اصفهان با گل‌های عنایتی و هاشمی‌زاده

شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ نهم تا پایان هفته بیست و هشتم به گونه‌ای است که در حال حاضر صبای قم با 13 پیروزی، هفت باخت، 30 گل زده و 25 گل خورده و کسب 37 امتیاز رده نهم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد اما تیم سپاهان اصفهان با 16 پیروزی، پنج تساوی، هفت باخت، 48 گل زده، 26 گل خورده و کسب 53 امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی است.

حاصل چهار بازی صبای قم و سپاهان اصفهان در چهار فصل اخیر لیگ برتر در اصفهان سه پیروزی برای فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و یک پیروزی برای صبای قم بوده است که صبای قم فصل قبل در بازی برگشت موفق شد با عبدالله ویسی و با گل‌های عنایتی و هاشمی‌زاده از سد سپاهان عبور کند.

انتهای پیام/78002/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول