اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار- 6

پویامنش: عرصه هنر مستلزم ورود نیروهای متعهد و انقلابی است

خبرگزاری فارس: مسئول سیاسی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ابهر گفت: با توجه به شرایط کنونی و متأسفانه تحریف مسائل جنگ و دفاع مقدس هنرمندان و نیروهای متعهد و انقلابی باید وارد عرصه هنر شده و مانع سوء استفاده‌های دول غربی شوند.

پویامنش: عرصه هنر مستلزم ورود نیروهای متعهد و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، الماس پویامنش که نویسنده نمایش «شاخه‌های زیتون» از شهرستان ابهر نیز هست، عصر امروز در حاشیه دومین جشنواره تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران در سمنان در نشستی تخصصی بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افت کیفی از لحاظ محتوا در حوزه دفاع مقدس بوده‌ایم.

وی هدف از حضور پاسداران در عرصه هنر را الگوسازی مناسب، صحیح و متناسب با ارزش‌های انقلاب و نظام عنوان کرد و افزود: هنرمندان پاسدار می‌توان نقش بسزایی در پیشرفت کمی و کیفی ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی داشته باشند.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه ابهر بیان داشت: متأسفانه بعضی از مسائل در حوزه دفاع مقدس برای نویسندگان ملموس نیست و بر اساس تعاریف راوی و تخیلات شخص نویسنده به رشته تحریر درآمده است به همین جهت حضور اشخاصی که از نزدیک مقاومت‌ها و رشادت‌ها را لمس کرده‌اند لازم و ضروری است.

پویامنش در ادامه در خصوص تئاتر شاخه‌های زیتون افزود: نمایش شاخه‌های زیتون با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با موضوع «بیداری اسلامی» برای نخستین بار به روی صحنه خواهد رفت.

وی یادآور شد: موضوع بیداری اسلامی یکی از مسائل روز بوده و آن طور که باید و شاید در این خصوص کار نشده است و در واقع تئاتر شاخه‌های زیتون مظلومیت مردم زیر سلطه را به تصویر خواهد کشد.

نویسنده اثر «شاخه‌های زیتون» از شهرستان ابهر بیان کرد: تئاتر شاخه‌های زیتون با هنرمندی 12 نفر از هنرمندان پاسدار شهرستان ابهر اجرا می‌شود.

پویامنش افزود: در این نمایش سعی شده است تاکتیک جدیدی به صورت بازی همراه با نمایش فیلم به صورت فرم و با دیالوگ کوتاه به روی صحنه برود.

بر اساس این گزارش؛ نویسنده اثر «شاخه‌های زیتون» تا کنون در دو فیلم سینمایی «رویای وارونه» و «فرم ندامت» ایفای نقش کرده است و همچنین طی سال‌های 76 تا 78 نیز مجری شبکه استانی زنجان بوده است و حدود هفت سال است که وارد عرصه تئاتر در قالب نویسندگی و دستیاری کارگردان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر،سرود و تواشیح سپاه پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مراسم اختتامیه نیز بعدازظهر چهارشنبه 16 اسفند 91 با حضور مهمانان کشوری در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول