اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته درختکاری

فاز نخست اجرای پروژه کمربند سبز ریلی ایستگاه اراک ـ ملک‌آباد آغاز شد

خبرگزاری فارس: فاز اول اجرای پروژه کمربند سبز ریلی ایستگاه اراک ـ ملک‌آباد به طول چهار کیلومتر با حضور مسئولان استانی در ورزشگاه ولایت اراک آغاز شد.

فاز نخست اجرای پروژه کمربند سبز ریلی ایستگاه اراک ـ ملک‌آباد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بعد از ظهر امروز در آیین روز درختکاری و آغاز فاز اول اجرای پروژه کمربند سبز ریلی اراک، سرانه فضای سبز جنگلی در استان را نسبت به جهان و کشور کم عنوان کرد و گفت: سرانه هر نفر در دنیا از فضای سبز جنگلی هشت هزار متر مربع است این در حالی است که در کشور ما این رقم تنها نزدیک به 1700 متر مربع برآورد شده است.

یوسف یوسفی اظهار داشت: در کشور ما هزار و پانصد هکتار جنگل طبیعی و دو هزار و 200 هکتار پارک جنگلی وجود دارد که سرانه فضای سبز در کشور را به 110 متر مربع رسانده است که این میزان نسبت به سرانه جهانی بسیار کم است.

وی با اشاره به تاثیر درخت در زندگی انسان‌ها افزود: یک محوطه درختکاری شده تا 4 درجه نسبت به محیط خالی از درخت خنک‌تر بوده و رطوبت نسبی آن 11 درصد بالاتر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: محیط‌های درختکاری شده تا 16 دسی‌بل آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند و سالانه 65 تن از گرد و غبار را جذب می‌کنند و موجب کاهش باکتری‌‌ها و افزایش اکسیژن در منطقه می‌شود که این امر در زندگی شهرنشینی و صنعتی بسیار مهم است.

یوسفی در تشریح اقدامات انجام شده در این اداره کل به اجاره الگوهایی برای حفظ فضای سبز چون کمربند سبز ریلی اراک ـ ملک‌آباد، کشت گونه‌ گیاهی دیم در غرب اراک و کوه مستوفی، کاشت نهال‌هایی متناسب با شرایط استان و به کارگیری روش‌های جدید کشت نهال اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم جنگل‌های استان را تا 124 هزار هکتار توسعه دهیم .

مدیر کل راه آهن استان مرکزی نیز در این مراسم کاشت 19 هزار نهال در فضای سبز 31 هکتاری راه‌آهن اراک و ایجاد پارک برای کودکان و flower box  در محل سکوی مسافری را از جمله اقدامات این اداره کل برای حفظ و توسعه فضای سبز از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد.

جلال‌الدین کوکنار افزود: توسعه درختکاری یک ضرورت است که امیدواریم با استمرار چنین فعالیت‌هایی مردم  نسبت به حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و به خصوص جنگل‌ها و مراتع توجه ویژه‌ای کنند.

در این مراسم تعدادی نهال از جمله سرو خمره‌ای، افرا و زبان گنجشک توسط دانش‌آموزان، امدادگران هلال احمر و مسئولان استانی کاشته شد.

انتهای پیام/87001/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول