اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم یزد در مجلس اعلام کرد

لزوم بازبینی در کارکرد مساجد/ با موازی‌کاری در امور مساجد به جایی نمی‌رسیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در کارکردی که امروزه برای مساجد تعریف شده، بازبینی شود.

لزوم بازبینی در کارکرد مساجد/ با موازی‌کاری در امور مساجد به جایی نمی‌رسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار، عصر امروز در مراسم سالگرد تاسیس کانون‌های مساجد در یزد اظهار داشت: مساجد از صدر اسلام دارای جایگاه ویژه و کارکردهای مختلفی بودند و تصمیم‌گیری‌های بزرگ پیامبر (ص) در مسجد انجام می‌شد.

وی افزود: مساجد در زمان پیامبر (ص)، محل عبادت و تصمیم‌گیری برای مسائل مختلف بود و ساختار سیاسی حکومت پیامبر نیز از مسجد شکل گرفت اما متاسفانه در چند دهه گذشته، مساجد برای ما تنها به جایی برای اقامه نماز تبدیل شده و سایر کارکردهای آن نادیده گرفته شده است.

جوکار با اشاره به کارکرد مساجد در دوران شکل‌گیری نهضت انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) نیز، عنوان کرد: مساجد نه تنها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی بلکه در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز، کانون وقایع مهم و سرنوشت‌ساز بود.

وی تصریح کرد: امروز به رغم اینکه مساجد ما متولیان زیادی دارند، اما درب اغلب آنها تنها در ساعات نماز به روی مردم گشوده می‌شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس با تاکید بر لزوم بازبینی در عملکردها و شاخص‌ها در مورد مساجد خاطرنشان کرد: تا جایی که نهادهای مختلف موازی کاری می‌کنند در امور مساجد به جایی نمی‌رسیم.

وی تاکید کرد: ائمه جماعات در مساجد باید محور باشند و همه اقدامات باید پیرامون روحانی مسجد انجام شود تا همه نیروها در یکجا جمع و تبدیل به نیروهای کارآمد شوند.

جوکار با بیان اینکه اصل هدف از خلقت انسان، به کمال رسیدن فرزندان آدم (ع) است، گفت: این هدف، هدف نهایی اسلام است و اگر کانون‌ها و مراکز دینی از جمله مساجد در این مسیر قرار گیرند، خروجی آن، انسان طراز اسلامی خواهد بود.

وی خطاب به مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اظهار داشت: هدف غایی شما باید این باشد که فتنه‌های دیگری که در پیش روست را با انسان‌هایی که تربیت می‌کنید، خنثی کنید و از نسل جوان جذب شده در کانون‌ها، انسان‌های با شناخت و رهرو ولایت بسازید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت 18 اسفندماه، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بر هماهنگی بیشتر با ائمه مساجد تاکید کرد و گفت: در بسیاری از کانون‌های فرهنگی مساجد بین امام جماعت، بسیج و کانون فرهنگی اختلافاتی وجود دارد که این اختلافات سبب فراری شدن جوانان از مساجد می‌شود.

بهرام عبدالحسینی افزود: ائمه جماعات، بسیج مساجد و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند تا در جذب جوانان موفق عمل کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با محور قرار گرفتن ائمه جماعات در مساجد، بتوانیم رویه مطلوبی در کانون‌ها پیش بگیریم.

انتهای پیام/2464/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول