اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی سکوت 7 ماهه را شکست

انتقاد از ‌نگاه‌های سنتی در خراسان شمالی‌/زمان پوشیدن کفش ‌پاره گذشت‌

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه بعد از گذشت هفت ماه از انتصاب به عنوان استاندار مجبور هستم تا برای اولین و آخرین بار سکوت را بشکنم، گفت: متأسفانه برخی نگاه‌ها در این استان متناسب با ضرورت پیشرفت استان نیست.

انتقاد از ‌نگاه‌های سنتی در خراسان شمالی‌/زمان پوشیدن کفش ‌پاره گذشت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش امروز در جمع شماری از مدیران اظهار کرد: همین دیدگاه‌ها و تفکرات باعث شده که استان در برخی از شاخص‌ها در رده آخر کشور قرار بگیرد.

وی با اشاره به مصداق‌های مختلف در این زمینه، تصریح کرد: دفتر استانداری خراسان شمالی در تهران در پارکینگ قرار داشته و در داخل اتاق‌ها به جای درب از پرده استفاده شده در حالی که تمام استان‌ها در پایتخت دارای ساختمانی مناسب هستند.

احمدی‌بیغش با طرح این سوال که مگر استاندار نماینده عالی دولت و رئیس جمهور یک استان محسوب نمی‌شود، افزود: متأسفانه در بدو ورود به استان شاهد بروز برخی از اعمال سلیقه‌ها حتی در مورد خودروی استاندار بودیم در حالی که در سایر استان‌ها خودروها مناسب در اختیار استاندار قرار دارد.

وی اظهار کرد: ترمز اصلی پیشرفت استان وجود افکار مدیریتی نادرست در استان است که بایستی اصلاح شود.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه نشست‌هایی که مراسم‌های مختلف در استان برگزار شده باید متناسب با شأن جلسه باشد، افزود: باید خودمان را بر اساس مبانی فکری و مدیریتی جلو ببریم.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: این‌گونه روش‌ها به هیچ عنوان تشریفات نبوده بلکه به نفع توسعه و پیشرفت استان است.

وی از عدم پوشش مناسب نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با محوریت استان خراسان شمالی توسط صدا و سیما هم انتقاد کرد و گفت: در حالی که سطح نمایشگاه ایران در عشق آباد بسیار بالاتر از  نمایشگاه خوزستان در یک استان کشور بلاروس بود لیکن بازتاب خوبی در صدا و سیما نداشت.

وی گفت: این رویداد که با حضور مقامات ارشد ترکمنستانی برگزار شد صرفاً در یک بخش خبری این مراسم بزرگ و آن هم بعد از نمایشگاه خوزستان که لباس‌های ملی نمایندگان دو کشور به یکدیگر اهدا شد، انعکاس یافت.

وی با اشاره به حضور 14 کشور در نمایشگاه عشق آباد تصریح کرد: به اعتراف مقامات دولتی ترکمنستان طی 20 سال گذشته از زمان تاسیس این کشور برگزاری این نمایشگاه از لحاظ شکوه و عظمت بی سابقه بوده است با این وجود، متأسفانه بازتاب رسانه‌ای خوبی نداشت.

وی با اشاره به اینکه باید سطح خراسان شمالی بالا برود، گفت: من یک ماه یا چند ماه و یا یک سال خدمت شما در استان خواهم بود، لیکن همواره باید توجه داشت تا استانی را درشأن خراسان شمالی ساخت.

احمدی‌بیغش با اشاره به اینکه زمان پوشیدن کفش پاره برای جلوه دادن خدمتگزاری گذشته است، افزود: امروز مردم آگاه هستند و فارغ از این مسائل کار و  خدمت‌رسانی را از مسئولان انتظار دارند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر گام‌های خوبی برای توسعه استان از جمله راه آهن بجنورد- مشهد، آبرسانی به بجنورد، توسعه فرودگاه و طرح‌های مهر ماندگار برداشته شد، گفت: باید همه مدیران با تفکر مدیریتی برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنند.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌بیغش در 17تیرماه امسال به عنوان ششمین استاندار خراسان شمالی معرفی شد.

استان خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان 867هزارنفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول