اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه انفجار تروریستی کراچی پاکستان را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای بمب گذاری اخیر در شهر کراچی پاکستان را محکوم کرد.

ترکیه انفجار تروریستی کراچی پاکستان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «haber3» ترکیه، وزارت امور خارجه ترکیه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای انفجار بمب در شهر «کراچی» پاکستان را که به کشته شدن 45 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر از مردم این کشور انجامید، به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه این چنین حملات امنیت و استقلال پاکستان را هدف قرار داده است، گفت: ما این چنین حملات را به شدت و با نفرت محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در پاکستان، با ابراز همدری گفت: یک بار دیگر همبستگی خود را با دولت دوست و برادر پاکستان و مردم این کشور اعلام می کنیم و معتقد هستیم که برگزاری انتخابات عمومی پاکستان موجب تقویت صلح و استقلال در این کشور شود.

در این بیانیه برای جان باختگان از درگاه خداوند طلب رحمت و برای مجروحان این حملات تروریستی، آرزوی شفای عاجل شد.

گزارش ها حاکی از آن است که انفجار 2 شب گذشته در محله «عباس تاون» (شهرک عباس) یکی از مناطق مهم شیعه نشین شهر کراچی روی داد که بر اثر آن بیش از 45 تن از شیعیان این منطقه شهید و بیش از 100 تن دیگر به شدت زخمی شدند.

به گفته مقامات امنیتی پاکستان در ساعات نزدیک به برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا نخستین انفجار در این محله صورت گرفت که به دلیل نزدیکی خودروی حامل مواد منفجره به یک ترانس برق، این انفجار علاوه بر تخریب گسترده محل و ساختمان‌ها با آتش سوزی مهیبی نیز همراه شد.

بلافاصله پس از انفجار اول و با جمع شدن عده کثیری از شیعیان در منطقه انفجار دوم انجام گرفت که این انفجار تلفات جانی گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول