اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

شهدای روحانی راه علم را به شهادت متصل کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدای روحانی راه علم و شهادت را به هم متصل کردند.

شهدای روحانی راه علم را به شهادت متصل کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی ظهر امروز در دیدار خانواده شهید روحانی سید رمضان سیروس در لنده اظهار داشت: اگر جهاد فی سبیل‌الله و دفاع از حریم قرآن کریم و اسلام عزیز و میهن اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه‌ای الهی و آرمانی انسانی است، ملت متعهد ایران از طبقات و قشرهای گوناگون زن و مرد و صغیر و کبیر این وظیفه را در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها به طور شایسته ایفا کرده‌اند و با شهادت و فداکاری از ارزش‌های اسلامی و انسانی خود دفاع شجاعانه کردند. 

وی تصریح کرد: در بین این شهیدان، جمعی از روحانیون با همراهی ملت ایران، گوی سبقت را از دیگر همرزمان خود ربوده و به شهادت و یا به مرز آن رسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که شهید در اسلام اجری بزرگ دارد، عنوان کرد: در روایات آمده که شهیدان بدون حساب از پل صراط رد شده و به بهشت می‌روند.

 

وی با بیان این‌که افتخار روحانیت به شهادت در راه خدا و اسلام است، افزود: معصوم (ع) می‌فرماید که هر قطره خونی که از شهید بر زمین بریزد، گناهانش بخشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی خطاب به خانواده شهید سیروس گفت: از شما می‌خواهم به فرزندان خویش قرآن بیاموزید، آن‌ها را به کلاس قرآن و احکام دین بفرستید تا آن‌ها با معارف دینی آشنایی پیدا کنند و از روحانیت جدا نشوید؛ چراکه به قول امام (ره) شکست روحانیت شکست اسلام بوده و جدایی مردم از روحانیت عامل شکست آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: شهدای روحانی مسیر علم و عمل را یکی کرده و آن‌چه خود به مردم می‌آموختند را به یکباره عمل کردند.

حجت‌الاسلام مرتضوی اذعان داشت: شهدای روحانی استان ما به درجه‌ای از اخلاص رسیده بودند که مکتب امام صادق (ع) را به اوج بندگی و قربانی شدن در راه خدا گره زده و شهادت را نصیب خود کردند.

وی در پایان متذکر شد: شهید مطهری در کتاب داستان راستان خود می‌نویسد که بالای هر نیکی بالاتری است، اما بالاتر از شهادت مرتبه‌ای و بالاتری وجود ندارد.

انتهای پیام/82013/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول