اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جهرم

اردوگاه پناهندگان عراقی بلاتکلیف مانده است

خبرگزاری فارس: مجموعه بزرگی در جهرم که 5 هزار پناهنده عراقی را در خود جای داده بود، هم اکنون بلاتکلیف و خالی از سکنه رها شده و مالکیت آن در هاله‌ای از ابهام است.

اردوگاه پناهندگان عراقی بلاتکلیف مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، اردوگاه اتباع و مهاجران خارجی جهرم که مالکیت آن متعلق به جمعیت هلال احمر این شهرستان است با توجه به خالی بودن آن از سکنه و پیگیری‌های مستمر مسئولان برای تبدیل شدن به پایگاه امداد و نجات جنوب کشور با مخالفت روبه‌رو شده و دچار گیرودارهای اداری است.

این اردوگاه که از سال‌های پیش از انقلاب به عنوان مرکز اتباع و پناهندگان خارجی و زیر نظر جمعیت هلال احمر (شیر و خورشید) فعالیت داشته پذیرای 5 هزار نفر از پناهندگان و جنگ‌زدگان عراقی بود که مدتی قبل و در جریان بازگشت آنان به کشورشان خالی از سکنه شده و تنها 200 نفر از این اتباع در آن زندگی می‌کنند.

به پیشنهاد مسئولان هلال احمر و به سبب وسعت و موقعیت جغرافیایی مناسب این اردوگاه و همچنین نیاز جنوب این استان و کشور به محلی برای اسکان اضطراری در مواقع بحران، این مرکز می‌تواند به عنوان یک مرکز پایلوت در این زمینه مطرح باشد.

اردوگاه اتباع و پناهندگان خارجی جهرم متعلق به جمعیت هلال احمر است

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم بیان داشت: تمام اقدامات قانونی در زمینه انحصار مالکیت عرصه و اعیان مرکز پناهندگان و مهاجران خارجی به جمعیت هلال احمر جهرم توسط ارگان‌های ذی‌ربط انجام شده و اسناد و مدارک آن نیز موجود است.

حجت‌الاسلام علیرضا بهادری با بیان اینکه برابر مصوبه شورای اداری شهرستان جهرم در سال 89 این محل بعد از تخلیه باید در اختیار این اداره قرار گیرد، افزود: همچنین تفاهمنامه تخلیه این اردوگاه و جابه‌جایی آن میان مسئولان ادارات ذی‌ربط و مصوبه شورای تامین جهرم مبنی بر تخلیه این اردوگاه به دلیل قرار گرفتن آن در طرح تفصیلی این شهرستان و بروز مسائل امنیتی به خاطر همجواری آن با مراکز نظامی نیز دلیل بر ادعای این امر است.

توان پذیرش و اسکان اضطراری 5 هزار نفر در اردوگاه هلال احمر جهرم

وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت پذیرش و اسکان 5 هزار نفر در شرایط بحران را دارد، گفت: این اردوگاه با 33 هکتار وسعت و نزدیک به یک‌هزار سوئیت، دارای انشعابات مورد نیاز مانند آب، برق و تلفن نیز است.

بهادری با بیان اینکه اداره کل اتباع و مهاجرین استان فارس با در اختیار قرار دادن این مرکز به هلال احمر مخالفت دارد، خاطرنشان کرد: این امر نیز مورد گلایه امام جمعه جهرم قرار گرفته است.

بافت فرهنگی جهرم تمایل به ورود برخی اتباع خارجی را ندارد

رئیس جمعیت هلال احمر جهرم با بیان اینکه شرایط و بافت فرهنگی این شهر تمایل به حضور برخی از اتباع خارجی را ندارد، متذکر شد: با توجه به بافت مذهبی و فرهنگی جهرم، لزوم همکاری مسئولان این استان و شهرستان برای ساماندهی این مکان به عنوان مرکز امداد و نجات و اسکان اضطراری جنوب کشور احساس می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول