اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های بازی صبا ـ استقلال

شب سخت برای آبی‌ها /خوش و بش دو تماشاچی با استقلالی‌ها در زمین

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال استقلال تهران با به ثمر رساندن گل تساوی در دقیقه 90 مسابقه در برابر صبا از شکست در این مسابقه گریخت و به صدر جدول بازگشت.

شب سخت برای آبی‌ها /خوش و بش دو تماشاچی با استقلالی‌ها در زمین

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، از هفته بیست و هشتم لیگ ‌برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یک دیدار بین تیم‌های صدرنشین استقلال و صبای قم در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد.

این دیدار در نهایت با گل‌های ایمان رزاقی‌راد برای صبا و آرش برهانی از روی نقطه پنالتی برای استقلال با تساوی به پایان رسید و دو تیم تنها به کسب یک امتیاز این مسابقه بسنده کردند.

در ترکیب تیم صبا در این بازی حامد لک، مرتضی کاشی (از دقیقه 84 مسعود حق‌جو)، سهراب بختیاری‌زاده، رامین رضاییان، سعید لطفی، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، میلاد نوری، کریم اسلامی، دیوید ویکروم (از دقیقه 68 مجید حیدری) و ایمان رزاقی‌راد (از دقیقه 42 میلاد سلیمان فلاح) به مربیگری عبدالصمد مرفاوی به میدان رفتند.

برای استقلال نیز در این دیدار مهدی رحمتی، ‌امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، پژمان منتظری، آرش برهانی، میثم بائو (از دقیقه 46 مجتبی جباری)، ویسنته آرزه (از دقیقه 63 حسن اشجاری)، خسرو حیدری، علی حمیدی،‌ ساموئل و عباس محمدرضایی (از دقیقه 46 حنیف عمران‌زاده) با هدایت امیرقلعه‌نویی بازی کردند.

قضاوت این دیدار را یدالله جهانبازی بر عهده داشت که وی را در امر قضاوت بابک داوری، ‌حسین یوسفی به عنوان کمک داور و رضا کرمانشاهی به عنوان داور چهارم یاری کردند.

در نیمه نخست این دیدار و قبل از گل صبا تیم استقلال تیم برتر میدان بود و چندین موقعیت بر روی دروازه استقلال خلق کرد و حدود هشت کرنر بر روی دروازه صبا زد اما درخشش حامد لک که پس از مدت‌ها در درون دروازه صبا ایستاده بود تیم استقلال را دست خالی گذاشت.

اما در دقیقه 28 بازی بازیکنان صبا که توپ را بسیار زیبا در زمین مسابقه به گردش در آوردند توانستند پس از زدن حدود 15 ضربه به توپ رامین رضاییان را در سمت چپ دروازه استقلال صاحب موقعیت مناسب کنند که پاس وی به ایمان رزاقی‌راد و ضربه این بازیکنان در روی خط دروازه گل نخست بازی را برای صبا به همراه داشت.

پس از این گل صبا موقعیت‌های دیگری را به دست آورد که با بدشانسی نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده لازم را ببرد.

نیمه نخست مسابقه با همین نتیجه به پایان رسید و در ابتدای نیمه دوم قلعه‌نویی دست به ترکیب تیم خود زد و دو بازیکن کلیدی خود یعنی مجتبی جباری و حنیف عمران‌زاده را به میدان مسابقه فرستاد و این تیم یکپارچه حمله شد.

اما درخشش حامد لک دروازه‌بان صبا در این نیمه نیز ادامه داشت و توانست موقعیت‌های استقلال را یکی پس از دیگری با عکس‌العمل‌های زیبای خود مهار کرده و خود را به عنوان ستاره بی‌چون و چرای این بازی مطرح کند.

بازی با حملات تیم استقلال که نتیجه بازی را واگذار کرده بود و دفاع صبا در دقایق پایانی در جریان بود که در شلوغی جلوی دروازه صبا داور خطای بازیکن استقلال را بر روی بازیکن صبا ندید تا مسعود حق‌جو بر روی برهانی دچار خطای پنالتی شود و این بازیکن در دقیقه 90 گل تساوی تیم استقلال را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه صبا کند.

در نهایت این دیدار با همین دو گل به پایان رسید و استقلال با کسب این یک امتیاز 56 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند و صبای قم نیز 36 امتیازی شد.

حاشیه‌ها:

* قبل از آغاز مسابقه سیدمهدی رحمتی به شدت از سوی هواداران تیم استقلال تشویق شد که این تشویق‌ها طعنه‌هایی را نیز به سرمربی تیم ملی فوتبال کشور و حضور رحمتی در تیم ملی تاکید داشت.

* تعدادی از هواداران صبا در این مسابقه با لباس‌ها و پرچم‌های سرخ در ورزشگاه حضور یافته بودند و به تشویق تیم محبوب خود پرداختند.

* سهراب بختیاری‌زاده بازیکن و محمود فکری مربی صبا که از بازیکنان سابق تیم استقلال بودند از سوی هواداران استقلال تشویق شدند.

* استقلال در این دیدار ایمان موسوی و فرهاد مجیدی را به دلیل مصدومیت از کشاله ران و فرزاد حاتمی، جواد نکونام و اکبرپور را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و صبا نیز در این دیدار مهدی مومنی مهاجم خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت.

* هواداران استقلال با بنری قهرمانی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتبال کشور را پیشاپیش تبریک گفته بودند.

* بنرهایی از سوی طرفداران استقلال به ورزشگاه آمده بود که اکثریت آنها اختصاص به عکس‌های فرهاد مجیدی داشت که بر روی یکی از آنها نوشته شده بود «به احترام فرهاد، چهارتایی‌ها خبردار».

* طرفداران صبا نیز با بنرهایی از محلات قم اعلام حمایت نسبت به این تیم داشتند و بر روی یکی از بنرهای خود با خطی درشت نوشته بودند «صبا تیم من تو قهرمانی».

* باشگاه صبای قم در ابتدای مسابقه با پرچمی وارد زمین شد که به مناسبت جشنواره نیکوکاری بر روی آن نوشته شده بود «صبای قم حامی توسعه ورزش در مناطق محروم».

* در ابتدای شروع این دیدار بازیکنان استقلال به جز آرش برهانی و بازیکنان خارجی این تیم به سراغ عبدالصمد مرفاوی مربی سابق استقلال آمدند و پس از لحظاتی خوش و بش با وی به زمین مسابقه رفتند.

* سهراب بختیاری‌زاده نیز که سابقه حضور در تیم استقلال را دارد به سراغ امیر قلعه‌نویی رفت و پس از رخصت از وی به زمین مسابقه رفت.

* عبدالصمد مرفاوی نیز به عنوان میزبان این مسابقه در ابتدای مسابقه به گرمی به امیر قلعه‌نویی خوش‌آمد گفت.

* با شروع بازی هواداران استقلال حنیف عمران‌زاده که در ترکیب اصلی تیم استقلال حضور نداشت را به شدت تشوق کردند که وی چند بار از روی نیمکت ذخیره‌ها بلند شد و به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.

* عبدالصمد مرفاوی بازیکن و مربی سابق استقلال و سرمربی تیم صبا نیز در چند نوبت از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت.

* در دقیقه 17 مسابقه بازیکنان استقلال اعتقاد داشتند توپی که در محوطه جریمه به بازیکن صبا برخورد کرده و به کرنر رفته بود به دست بازیکن صبا برخورد کرده که داور این اعتقاد را نداشت.

* اسکوربورد ورزشگاه که در این مسابقه خراب بود چندین بار خاموش و روشن شد و بارها زمان مسابقه را اشتباه درج کرد.

* ایمان رزاقی‌راد پس از به ثمر رساندن گل تیم صبا مصدوم شد که دقایقی پس از گل، مرفاوی وی را بالاجبار با میلاد سلیمان فلاح تعویض کرد.

* امیر قلعه‌نویی در این دیدار بارها به تصمیمات داور مسابقه اعتراض داشت.

* داور مسابقه سوت پایان نیمه نخست را در حالی به صدا درآورد که بازیکنان صبا در موقعیت حمله قرار داشتند که این موضوع اعتراض بازیکنان صبا را به دنبال داشت و البته پس از سوت پایان نیمه نخست اعتراض قلعه‌نویی به داور مسابقه ادامه داشت.

* گرچه بنابر اعلام مسئولان حدود 7 هزار و 100 تماشاگر از این مسابقه استقبال کرده بودند اما در این دیدار تماشاگران کمتری نسبت به بازی صبا با پرسپولیس به ورزشگاه یادگار امام قم آمده بودند.

* در دقایق 69 و بعد از به ثمر رسیدن گل استقلال ترقه‌هایی از سوی هواداران این تیم در ورزشگاه به صدا درآمد.

* در همین دقیقه توپی که حامد لک در دست داشت در بیرون از محوطه جریمه صبا به آن ضربه زد که از سوی داور مسابقه اعلام خطا شد که این ضربه خطا را مجتبی جباری از روی خط 18 قدم صبا به بیرون زد.

* فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال که از سوی هواداران استقلال تشویق شد در ورزشگاه یادگار امام قم حضور نداشت.

* در دقیقه 70 اعتراض محتشم مربی دروازه‌بان‌های صبا به تصمیمات داور مسابقه اخراج وی را از نیمکت ذخیره‌ها به دنبال داشت.

* در دقیقه 75 مسابقه آرش برهانی در درون محوطه جریمه صبا به زمین خورد که در این صحنه بازیکنان استقلال معتقد به پنالتی بودند که باز هم جهانبازی رأی به ادامه بازی به نفع تیم صبا داد.

* خطای بازیکنان استقلال بر روی دروازه‌بان صبا و عدم توجه داور مسابقه به این صحنه، اعتراض حامد لک را به دنبال داشت که به همین علت داور مسابقه به وی کارت زرد نشان داد که با این کارت زرد لک سه کارته شد و بازی مقابل سپاهان را از دست داد.

* در دقیقه 90 این مسابقه بی‌احتیاطی مسعود حق‌جو در شلوغی داخل محوطه جریمه صبا منجر به خطای وی بر روی آرش برهانی و گرفتن پنالتی به سود تیم استقلال شد که آرش برهانی این موقعیت را به گل تساوی تیم استقلال تبدیل کرد اما این پنالتی جنجال‌های این مسابقه را به اوج خود رساند.

* مرفاوی معتقد بود که قبل از صحنه‌ای که منجر به خطای پنالتی شده است بازیکنان استقلال بر روی بازیکنان صبا خطا کرده‌ بودند.

* در روی همین صحنه سهراب بختیاری‌زاده کاپیتان با اخلاق صبا به داور مسابقه اعتراض کرد و جهانبازی با نشان دادن کارت زرد دوم،‌ کارت قرمز را به وی نشان داد و سهراب را از زمین مسابقه اخراج کرد.

* همچنین داور مسابقه به رامین رضاییان و میلاد نوری از بازیکنان صبا نیز کارت زرد نشان داد.

* بازیکنان صبا به شدت به داور مسابقه اعتراض کردند که نجاتی سرپرست تیم صبا با ورود به زمین مسابقه از درگیری بازیکنان با قاضی مسابقه جلوگیری کرد.

* پس از گل استقلال یکی از تماشاگران استقلال به درون زمین مسابقه آمد و یکی از بازیکنان استقلال را در آغوش گرفت اما خبری از نیروهای انتظامی نبود که بازیکنان استقلال این تماشاگر را به بیرون از زمین مسابقه هدایت کردند.

* دقایقی بعد یکی دیگر از تماشاگران به درون زمین مسابقه آمد و بازیکنان استقلال را در آغوش گرفت و با آنها خوش و بش کرد اما این بار نیروهای انتظامی وارد زمین مسابقه شد و وی را از زمین مسابقه خارج کردند اما وی در هنگام خروج از زمین امیر قلعه‌نویی را نیز در آغوش گرفت که این حرکت وی تشویق هواداران استقلال را به همراه داشت.

* در لحظات پایانی این دیدار ضربه قیچی برگردان بسیار زیبای آرش برهانی به سمت دروازه صبا، عکس‌العمل بسیار زیبای حامد لک را به دنبال داشت.

* در لحظات پایانی بازی ساموئل بازیکن تیم استقلال از سوی داور مسابقه با کارت زرد جریمه شد.

* امیر قلعه‌نویی پس از این دیدار از حضور در کنفرانس خبری پس از مسابقه امتناع کرد و مجید صالح رو در روی خبرنگاران قرار گرفت.

* مدیر رسانه تیم استقلال فشار روی قلعه‌نویی را علت عدم حضور وی در کنفرانس خبری اعلام و از خبرنگاران عذرخواهی کرد.

* مرفاوی نیز در کنفرانس خبری پس از بازی نسبت به داوری مسابقه معترض بود و گفت اگر در خصوص نحوه قصاوت داور حرفی بزند اعدام می‌شود.

انتهای پیام/78010/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول