اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی:

20 هزار دانش‌آموز و دانشجوی آذربایجانی زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌شرقی گفت: 17 هزار دانش‌آموز و 3 هزار و 800 دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

20 هزار دانش‌آموز و دانشجوی آذربایجانی زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین دشتی بعد‌از‌ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: 14 اسفندماه روزی است که یاد و خاطره امام راحل را در اذهان زنده می‌کند چرا که در این روز کمیته امداد نخستین نهادی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد.

وی افزود: 16 اسفندماه زنگ نیکوکاری در تمام مدارس استان نواخته می‌شود و برای همین روز 600 هزار پاکت و 250 هزار قلک در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

دشتی خاطر‌نشان کرد: پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی در سطح شهرها در روزهای 17 و 18 اسفندماه و در مصلاهای نماز جمعه کمک‌های مردم نیکوکار را جمع‌آوری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه شعار امسال به نام همت مردمی، سلامت و توانمندی خانواده‌ها نامگذاری شده است، تصریح کرد: 23 سال است که جشن نیکوکاری با هدف حمایت و دستگیری از محرومان و نیازمندان برگزار می‌شود.

دشتی با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد ارائه خدمات فرهنگی و آموزش مددجویان است، یادآور شد: تاکنون 9 هزار خانوار در دو مرحله در نظام جامع آموزشی خانواده انتخاب شده‌اند و پس از شناسایی چهره به چهره با کمک اساتید حوزه و دانشگاه به آن‌ها مشاوره داده شده است.

وی گفت: 3 هزار خانوار هم در آینده نزدیک انتخاب شده و آموزش می‌بینند.

وی اظهار کرد: 17 هزار دانش‌آموز و 3 هزار و 800 دانشجو از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند و هزار و 600 دانشجوی زیرپوشش به طور رایگان در دانشگاه پیام نور به تحصیل می‌پردازند.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان‌شرقی در مورد عملکرد این نهاد در مناطق زلزله‌زده استان گفت: 3 هزار و 500 خانوار زیرپوشش این نهاد در مناطق زلزله‌زده استان زندگی می‌کنند که هزار و 700 مورد از آنان سرپرست خانوار ندارند.

وی با بیان اینکه با مساعدت این نهاد مردم زلزله‌زده در این مناطق با روحیه زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: خیران و مردم نیکوکار 11 میلیارد تومان به این مناطق کمک کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز ضمن تبریک سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی در سخنانی گفت: خداوند متعال دو قوه عاقله و عاطفه را در نهاد هر انسانی قرار داده است تا هر کدام را در جای خود به کار ببرند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری یادآور شد: هر فردی که محروم و بی‌بضاعتی را می‌بیند وجدان انسانی او ایجاب می‌کند که هر آنچه در توان دارد به او کمک کند.

وی ضمن تمجید از خدمات کمیته امداد در کمک به فقرا و نیازمندان جامعه با بیان اینکه یکی از وظایف این نهاد ایجاد اشتغال برای محرومان و نیازمندان است، تصریح کرد: مددجویان با اشتغال به کار می‌توانند عزتمند زندگی کنند، مستقل باشند و حتی به کمک کمیته امداد وابسته نباشند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مددجویان و مستمری‌بگیران کمیته امداد با شرافت زندگی می‌کنند از این رو تحقیق و پرس و جو نباید به حیثیت افراد لطمه وارد کند.

شبستری گفت: آبروی افراد در جمهوری اسلامی محترم است و باید حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز افزود: خیران نیازمندان واقعی جامعه را فراموش نکرده و در شب عید به آنان کمک کنند زیرا انصاف نیست فرزندان محرومان در شب عید لباس برای پوشیدن نداشته باشند.

وی گفت: فرزندان ما باید از کودکی یاد بگیرند که کمک به فقرا و نیازمندان یک فریضه است.

انتهای پیام/60002/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول