اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

طرح یک روز با والدین در مدارس همدان اجرا شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: استان همدان برای نخستین بار در سطح کشور طرح یک روز با والدین را در دبستان شهید طالقانی اجرا کرد.

طرح یک روز با والدین در مدارس همدان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس حسنی‌محتشم پیش از ظهر امروز در مراسم یک روز با والدین اظهار داشت: در عرصه تعلیم و تربیت، تمام افرادی که دلسوز دانش‌آموزان هستند باید دست به دست هم داده تا دانش‌آموزان را به شکوفایی و رشد بالنده برسانیم.

وی به وظیفه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی آموزش و پرورش بردن دانش‌آموزان به سمت عقلانیت است تا بتوانند با نیروی تعقل رشد کرده و آینده و زندگی خودشان را رقم بزنند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با تأکید بر اهمیت حیات طیبه در رشد و تربیت دانش‌آموزان عنوان کرد: در حیات طیبه معلم به تنهایی قادر نیست دانش‌آموزان را به رشد برساند و معلمان و مدیران و والدین هم در این کار باید تلاش کنند تا کار نتیجه‌بخش و خوشایند باشد.

نقش مؤثر والدین در روند شکل‌گیری عقل، فکر، عمل و اخلاق دانش‌آموزان

وی در خصوص طرح یک روز با والدین و این‌که چقدر والدین در شکل‌گیری عقلانیت دانش‌آموزان تأثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: بحث اولیا و تأثیرگذاری آنان در روند شکل‌گیری عقل، فکر، عمل و اخلاق دانش‌آموزان بسیار مهم است و باید چگونگی حرکت و رشد آن را اندازه بگیریم.

حسنی‌محتشم ادامه داد: از اهداف و شیوه‌های نظام تحول بنیادین این است که فصل زندگی همه مردم از جمله دانش‌آموزان را با ساز و کارها مشخص کرده و به سوی تکامل تغییر دهد.

وی به تحولات صورت گرفته در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: تحولاتی که در زمینه آموزش و پرورش در کشور صورت گرفته بر فردی پوشیده نیست و این تحولات بسیار چشمگیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: این تحولات در سایه همکاری و هماهنگی تمام مسئولان و والدین و دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در سطح کشور فقط استان همدان است که طرح یک روز با والدین را اجرا می‌کند که این ادامه مسیر مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/89007/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول