اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

آیت‌الله غیوری هیچ تزلزلی در خط سیاسی خود نداشت

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله غیوری گفت: ایشان در ۵۱ سال خدمت خود هیچ تزلزلی در خط سیاسی خود نداشت و پیوسته تابع امام و رهبری بود.

آیت‌الله غیوری هیچ تزلزلی در خط سیاسی خود نداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد عبدوست در مراسم نکوداشت آیت‌الله غیوری این مجلس را مجلسی ارزشمند و خداپسند با حضور مردان خدا دانست و گفت: یکی از واژه‌های قرآن کریم برکت است که در 30 آیه قرآن کریم با شیوه‌های مختلف بیان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: راغب برکت را اینگونه معنی کرد و بیان داشت : برکت به چیزی می‌گویند که خیر خداوند به طور دائم و همیشگی در آن چیز قرار بگیرد.

در ادامه خاطرنشان کرد: بطور مثال کسی هشتاد سال عمر می‌کند اما خدماتی که انجام داده به اندازه 800 سال بوده است و این فرد عمرش با برکت بوده است.

حجت‌الاسلام عبدوست تصریح کرد: خداوند متعال قرآن کریم را به عنوان کتاب مبارک معرفی می‌کند زیرا برکات خیلی زیاد بوده و میلیون‌ها انسان بدست آن هدایت یافته‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد : در جلسه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پیامبر مکرم اسلام (ص) دعا  می‌کنند که خدایا در وجود حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) برکت قرار ده.

وی ادامه داد حضرت فاطمه (س) 18 سال عمر کرد اما به اندازه یک‌هزار سال به اسلام خدمت کرد و امیرالمومنین (ع) نیز اینگونه بودند.

حجت‌الاسلام عبدوست بیان داشت: خوارزمی در کتابش آورده وقتی جبرئیل خبر شهادت امام حسین (ع) را نزد پیامبر (ص) آمد ایشان به دعا پرداخته و فرمودند: خدایا در شهادت حسین (ع) برکت قرار ده و او را سید شهیدان قرار ده.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سید 47 سال عمر کرد و 3 مسئولیت مهم در حکومت شیعی داشت و خدمات بسیار ارزنده در راه دین و دانش داشت ولی خدمات وی فوق‌العاده زیاد بوده است و در حال حاضر هرکس نهج‌البلاغه را بخواند بخشی از ثوابش برای سید رضی است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه امام راحل هزاران سال عمر با برکت دارد خاطرنشان کرد: آثار وجودی و برکات ایشان هزار ساله است و نقش ایشان در بیداری اسلامی و غیره بسیار پر رنگ است.

حجت‌الاسلام عبدوست با توجه به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی آیت‌الله غیوری عنوان کرد: آیت‌الله غیوری 82 سال عمر کرد و تا 31 سالگی در حوزه قم بود و بعد به مدت 51 سال وارد ری شد و مسجد امام حسن عسگری‌(ع) را بنا کرد و مشغول خدمت به مردم شد.

وی با اشاره به خدمات آیت‌الله غیوری گفت: تاسیس مجتمع آموزشی برای تمام مقاطع تحصیلی، تاسیس مدرسه علمیه عطرت در حوزه علمیه قم، ساخت مساجد و حوزه‌های علمیه در ایران و خارج از کشور، خدمات سیاسی به شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران، تکثیر اعلامیه‌های امام و غیره از جمله خدمات ایشان است.

وی افزود: آیت‌الله غیوری در بدو ورود به ری مردم را به تقلید از امام تشویق می‌کرد و ایشان تمام شکنجه‌ها و آزار دشمنان را به جان خرید و در جنگ تحمیلی به جبهه‌ها رفتند و پسرشان نیز جانباز شیمیایی شد و پس از آن به فیض شهادت نائل آمد.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه آیت‌الله غیوری در 51 سال خدمت خود هیچ تزلزلی در خط سیاسی خود نداشت، افزود: آیت‌‌الله غیوری پیوسته تابع امام و رهبری بودند و ایشان آبروهای بسیاری را در این جامعه خریداری کردند و با خدا معامله کردند، هرجا خدمت به مردم بود به شکلی این کار را با شخصیت ایشان ارتباط پیدا می کرد.

وی با تاکید بر اینکه وجود آیت‌الله غیوری وجود مبارکی است خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ارزشمند آیت‌الله غیوری موسسه باقیات و صالحاتی است که از خود به یادگار گذاشتند.

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول