اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور فرهنگ‌سازی برای استفاده از کلاه ایمنی

همایش موتورسواری در میبد برگزار شد

خبرگزاری فارس: به منظور ترویج موتورسواری قانونمند و صحیح، همایش یک روزه موتورسواری با تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی در میبد برگزار شد.

همایش موتورسواری در میبد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میبد، همایش یک روزه موتورسواری با هدف ترویج فرهنگ صحیح موتورسواری با تاکید بر استفاده مستمر از کلاه ایمنی با حضور دانش‌آموزان مقطع متوسطه میبد برگزار شد.

در این همایش شرکت‌کنندگان با نحوه استفاده صحیح و ایمن از موتورسیکلت آشنا شدند و در مورد نوع صدمات وارده و کاهش چشمگیر این صدمات با استفاده از کلاه ایمنی توضیحاتی ارائه شد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک استان یزد در این همایش با اشاره به آمار بالای تصادفات موتورسواران گفت: 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تردد دارند که بخش عظیمی از این تعداد در اختیار دانش‌آموزان است.

علیرضا آدمی‌زاده با بیان اینکه به هر نفر 1.2 درصد و به هر خانواده چهار نفره یزدی یک دستگاه موتورسیکلت می‌رسد، افزود: بیشترین آسیب‌های ترافیکی در بخش موتورسواران است.

وی ادامه داد: سالانه 2 هزار و 500 نفر در یزد دچار معلولیت می‌شوند که بیش از 70 درصد از این معلولیت‌ها ناشی از تصادف با موتورسیکلت است.

آدمی‌زاده اعلام کرد: همچنین در بیش از 90 درصد از فوت‌شدگان و معلولیت‌های ناشی از تصادف موتورسواران به خاطر عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و همراهی خانواده‌ها در این زمینه خواستار همراهی و همکاری جدی دستگاه‌های دولتی و ادارات فرهنگی شد.

آدمی‌زاده با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی و مقابله با آنفولانزا همه بسیج شدند، گفت: آمار تعداد فوت‌شدگان بر اثر این بیماری 900 نفر اعلام شد این در حالی است که آمار کشته‌های حوادث ترافیکی سالانه 20 هزار نفر است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان قشر مهم جامعه هستند و از این قشر انتظار داریم در ایجاد نظم در جامعه اهتمام ورزند.

آدمی‌زاده با بیان اینکه استفاده از کلاه ایمنی از جمله محافظت‌کننده‌های مهم در حوادث ترافیکی مربوط به موتورسواران محسوب می‌شود، گفت: چون تخلفات راهنمایی و رانندگی از جمله موتورسوارها بالاست و بیشتر مرگ و میرها ناشی از عدم استفاده موتورسوارها از کلاه ایمنی است باید فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی نهادینه شود.

انتهای پیام/90004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول