اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 15 میلیارد ریال اعتبار صورت گرفت

فنس کشی محدوده منفصل 3 از منطقه آزاد ارس در جانانلو

خبرگزاری فارس: با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس فنس‌کشی محدوده منفصل سه از منطقه آزاد ارس در جانانلو با 15 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

فنس کشی محدوده منفصل 3 از منطقه آزاد ارس در جانانلو

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، در پی آغاز عملیات اجرایی گیت‌های ورود و خروج و تقاطع هم سطح در محدوده منفصل سه (خدا آفرین ) از منطقه آزاد ارس، فنس‌کشی این محدوده با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در این آیین گفت: مشارکت مردم با سازمان منطقه آزاد ارس آینده بسیار روشنی برای این محدوده منفصل به ارمغان می‌آورد و نویدبخش توسعه روز افزون این منطقه می‌باشد.

صادق نجفی افزود: اجرای این طرح با 15 میلیارد ریال اعتبار شامل احداث تقاطع و سه گیت اصلی برای ورود و خروج، زمینه عملیاتی نمودن این محدوده را فراهم می‌سازد.

وی گفت: در قالب این طرح، 3 هزار و 700 هکتار از اراضی خدا آفرین (جانانلو) در داخل فنس‌کشی منطقه آزاد ارس قرار می‌گیرد و قوانین مناطق آزاد به این محدوده منفصل تسری می‌یابد.

وی گفت: مزایای مناطق آزاد منوط به اجرای قوانین این مناطق بوده و اجرای این قوانین در خدا آفرین نیازمند عملیاتی کردن این محدوده است.

وی افزود: حذف تشریفات اضافی، وجود مشوق‌های قانونی منجر به جذب سرمایه و افزایش قدرت رقابت فعالان اقتصادی از جمله مزایای عملیاتی کردن این محدوده به شمار می‌رود.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند گفت: مردم خدا آفرین خواستار بهره‌مندی از مزایای حضور منطقه آزاد ارس در این محدوده هستند.

ارسلان فتحی‌پور افزود: تعیین منطقه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه در محدوده جانانلو ضروری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: احداث پل و عملیاتی کردن محدوده منفصل قلی بیگلو از منطقه آزاد ارس جهت تردد کالا و مرزنشینان با جدیت در حال پیگیری است.

منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با 51 هزار هکتار وسعت، در شمال‌غرب کشور و هم مرز با کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

منطقه آزاد ارس علاوه بر یک محدوده متصل در جلفا دارای سه محدوده منفصل در نورودوز ( مرز ارمنستان) محدوه خدا آفرین (جانانلو) و محدوده قلی‌بیگلو در مرز آذربایجان است.

انتهای پیام/60002/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول