اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علیرضا زاکانی مطرح کرد

ستون فقرات دولت یازدهم در دست اصولگرایان ولایی / 4 گروه رقیب اصولگرایانند

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: نخ تسبیح هدایت کشور و ستون فقرات دولت باید در دست اصول‌گرایانی باشد که معتقد واقعی به گفتمان‌های انقلاب اسلامی بوده و فدایی ولایت باشند.

ستون فقرات دولت یازدهم در دست اصولگرایان ولایی / 4 گروه رقیب اصولگرایانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا زاکانی در جمع اصولگرایان این شهرستان گفت: امروز باید چهار جریان رقیب را بررسی و رصد لحظه‌ای کنیم و بر اساس نمایش آنها در صحنه تصمیم بگیریم که اگر جریان انحراف و فتنه و گروه هاشمی و دوم خردادی‌ها که هیچ کدام با جهت‌گیری‌های امروز انقلاب منطبق نیستند، جدی به صحنه بیایند، اصولگرایان باید یک نامزد واحد معرفی کنند و اگر به صحنه نیایند امکان تغییر در مواضع اصول‌گرایان وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر نه تکثر موضوعیت دارد و نه فردگرایی و تنها باید منتظر حرکات بعدی رقبا و ضد حمله برای اهداف و مواضع دشمنان انقلاب بود.

وی ادامه داد: در زمان هاشمی با شعار سازندگی و در زمان خاتمی هم شعار آزادی با الگوهای غربی به ما لطمه زد و احمدی‌نژاد هم با شعار عدالت آمد اما پایبندی به شعارهایش نداشت.

وی با بیان اینکه امروز نامزد اصولگرایان باید در شش جهت خاص برنامه‌ریزی کند، گفت: دیگر فرصت آزمون و خطا و اشتباه رفتن برای ما وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در درجه اول راهکارها باید اجرایی باشد و ارائه یک شعار که من آمدم اقتصاد را درست کنم یا فرهنگ را سامان دهم کافی نیست، گفت: در مرحله بعدی کشور نیاز به یک بازسازی معنوی دارد و رشد علمی کشور باید متوازن شود و در باطن انقلاب علم رشد کند نه در ظاهر امر و محصول این علم باید به تولید ثروت برای همه اقشار و نه افراد و گروهی خاص تبدیل شود.

وی یادآور شد: شکوفایی اقتصادی و گره گشایی از فقر مردم و معیشت مستمندان، یک امر مهم در برنامه یک نامزد آگاه و مردمی است که با خلق ثروت و عدالت گستری باید در مسیر توزیع عادلانه و صحیح گام بردارد.

* آزادی خواهی شعار اسلام است نه خاتمی و دوم خرداد

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: آزادی‌خواهی شعار دوم خرداد و خاتمی نبود، بلکه شعار انقلاب اسلامی است و اسلام آزادی را برای مسلمانان به ارمغان آورد.

زاکانی افزود: دولت آقای هاشمی ثروت تولید کرد، ولی در توزیع آن عادلانه رفتار نکرد و فاصله طبقاتی که هنوز هم وجود دارد حاصل آن سال‌های نامیمون است و در زمان احمدی‌نژاد هم خلق ثروت منحرف شد و عدالت گستری تنها با شعار پیشرفت در اجرا و عمل همیشه پایش می‌لنگید.

وی تاکید کرد: زمان آن رسیده که دیگر فرصت‌سوزی نکنیم و فقر را از جامعه اسلامی اخراج کنیم و فرصت سوءاستفاده به دشمن را از کم‌کاری‌ها ندهیم.

وی ادامه داد: مشکلات جامعه باید عملیاتی حل شوند نه مقطعی و فصلی و این تنها با رعایت گفتمان انقلاب اسلامی برای اصلاح جامعه ممکن می‌شود.

وی بیان کرد: اصولگرایان امروز به این اجماع رسیدند که آغاز کار نباید از فرد باشد، بلکه باید از گفتمان‌های اصول‌گرایی شروع کرد و در ادامه به اجماع برای انتخاب فرد رسید و خود به خود کسی که همه الگوها و رفتارها را دارد و اعمالش منطبق بر گفتمان‌هاست نامزد اصول‌گرایان می‌شود و بر موج آرای مردم شریف و انقلابی سوار می‌شود.

زاکانی افزود: امروز برای بررسی افراد باید ببینیم این افراد در دوم خرداد و روزهای فتنه و مقابله با انحراف کجا بوده و در حادثه 18 تیر و حوادث دیگر چه کارنامه‌ای از خود به جا گذاشته است.

وی تصریح کرد: تنها کشف فساد کردن در کشور مهم نیست، بلکه باید فسادستیزی را ترویج داد و داشتن تخصص برای مقابله با قدرت و ریاست طلبی را ملاک انتخاب دانست.

وی یادآور شد: باید پرونده 34 سال فعالیت افراد بررسی شود تا معلوم شود کجا بودند که اکنون به صحنه آمدند و ادعایشان با عملشان تطابق دارد یا خیر؟

* ستون فقرات کشور باید دست اصول‌گرایان ملتزم باشد

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه نباید خطای امروز ما در جامعه، نسلی را برای چند سال دیگر دچار ناراحتی و سردر گمی و مشکلات کند، گفت: با درایت و بصیرت، روشی را باید پیش بگیریم که آیندگان به انتخاب ما احسنت بگویند و امروز دیگر حق انتخاب کردن اشتباه و آزمون و خطا نداریم و باید به یک‌باره به هدف زنیم، دیگر تیر قلقی در بساط نمانده و باید با توکل و آسیب شناسی به هدف متعالی برسیم.

زاکانی افزود: نخ تسبیح هدایت کشور و ستون فقرات دولت باید در دست اصول‌گرایانی باشد که معتقد واقعی به گفتمان‌های انقلاب اسلامی بوده و فدایی ولایت باشند.

وی تاکید کرد: همه اصول‌گرایان باید جهت‌گیری کشور را اصل و منافع حزب و دسته خود را فرع بدانند و زمینه پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم کنند.

وی ادامه داد: راه ساختن کشور نگاه به داخل و کشف راه نجات از داخل است، هاشمی و خاتمی برای نجات ایران به خارج چشم داشتند و همین حالا هم برخی برای نجات اقتصاد و اثر تحریم‌ها حاضرند برای غرب و آمریکا گردن خم کنند.

وی یادآور شد: توجه به ظرفیت‌های داخل و فرمایشات ولایت راه پیروزی است نه امید داشتن به فرمول‌های غرب و شرق و یا هم‌نشینی با آمریکا و رهایی را از فرمول‌های ترک و عرب درخواست کردن عین بطلان و انحراف است.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: اگر در انرژی هسته‌ای موفق و سر فراز هستیم نتیجه این است که حق را انتخاب کردیم و در راه حق عقب ننشستیم و هیچ قدرت پوشالی را در برابر دست خدا و نیروی لایزال او غالب ندانستیم.

رئیس اسبق بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: رقبای جریان اصول‌گرایی را جریان فتنه و گروه انحرافی، مجموعه مرتبط با هاشمی و عوامل دوم خردادی تشکیل می‌دهند و اصول‌گرایان به این نتیجه رسیده‌اند که بر اساس صحنه و حرکت رقبا عمل کنند و برنامه محوری بر اساس گفتمان‌های انقلاب اسلامی را به جای فردگرایی و حمایت از یک کاندیدا سرلوحه قرار دهند.

زاکانی با بیان اینکه امروز شرایط کشور در مقطع حساسی است، افزود: بدخواهان نظام دنبال ایجاد تهدید و تفرقه در بین نیروهای انقلاب هستند و با همراهی برخی فرصت طلبان و منفعت خواهان داخلی برای انتخابات آینده نقشه کشیدند.

وی تصریح کرد: دوستداران انقلاب و ولایت در سوی دیگری مترصد هستند تا تهدیدها را به فرصتی جدی برای شکوفایی ظرفیت‌های انقلاب مبدل کنند.

وی ادامه داد: از محضر امام خمینی و مقام معظم رهبری آموختیم که ملت مسلمان در زیر پرچم لاالله‌‌الاالله با وحدت کلمه همه تهدیدها را به دشمن بر می‌گرداند و فرصتی تاریخی برای پیشبرد اهداف نجات بخش اسلام می‌سازد.

زاکانی با بیان اینکه صحنه آینده موقعیتی است که باید نقش آفرینی در آن به اقتضای صحنه و عملکرد رقبا باشد، گفت: اگر افرادی می‌گویند همه باید متحد شویم و به یک کاندید برسیم و تنها یک نامزد را حمایت کنیم، این غلط است، چون صحنه در شرایط فعلی تاریک و در هم است.

وی تاکید کرد: در سال 76 با همین استراتژی پیش رفتیم و همه اصول‌گرایان به اتفاق نظر یک نامزد را حمایت کردند، ولی شاهد بودیم که شخص دیگری از صندوق خارج شد، چون ما صحنه را خوب بررسی نکردیم و زود به اجماع نظر رسیدیم.

وی اضافه کرد: باید همه افراد و گروه‌های اصولگرا بر اساس رفتار رقبا و صحنه تصمیم گیری کنند و ملتزم باشند که منافع شخصی و گروهی جریان سیاسی خود را به گفتمان‌های انقلاب برتری ندهند.

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول