اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تاکید دوباره وزیر امور خارجه پاکستان

اسلام‌آباد در مورد پروژه خط لوله «صلح» مستقل عمل می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه پاکستان بار دیگر تاکید کرد: اسلام‌آباد در مورد اجرای پروژه ساخت خط لوله «صلح» مستقل عمل می‌کند و منافع ملی خود را در نظر می‌گیرد.

اسلام‌آباد در مورد پروژه خط لوله «صلح» مستقل عمل می‌کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از نیوز دیلی، پاکستان یک‌بار دیگر فشارهای آمریکا را برای کنار کشیدن از اجرای پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به این کشور رد کرد و اعلام کرد که اسلام‌آباد در مورد برطرف کردن نیازهای انرژی خود به طور مستقل اقدام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، حنا ربانی، وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: پاکستان آنچه را که با منافع ملی خود متناسب است، انجام می‌دهد.

وی افزود: پاکستان از کمبود بسیار زیاد انرژی رنج می‌برد و این امر مستقیما بر صنایع و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور تاثیر می‌گذارد. گاز ارزان‌ترین سوخت برای تولید برق است.

ربانی توضیح داد: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تنها نیمی از نیازهای انرژی پاکستان را تامین می‌کند.

به نوشته این گزارش، آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان، دیروز پس از بازگشت از ایران، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اسلام‌آباد علی‌رغم فشارهای آمریکا، احداث خط لوله چند میلیاردی «صلح» را متوقف نخواهد کرد.

واشنگتن بارها، نارضایتی خود از این پروژه مشترک ابراز کرده‌است و پاکستان نیز شایعه‌ها را مبنی بر اینکه اسلام‌آباد تحت فشار آمریکا از این پروژه کنار خواهد کشید، تکذیب کرده‌است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول