اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

استقامت ملت ایران غرب را وادار به عقب‌نشینی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: استقامت ملت ایران در برابر فشارهای اقتصادی و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، غرب را وادار به عقب نشینی در مقابل فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای نظام اسلامی کرد.

استقامت ملت ایران غرب را وادار به عقب‌نشینی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ‌امروز در یادواره شهدای آموزشگاه درجه‌داری سپاه پاسداران سید الشهدا(ع) تبریز با اشاره به مذاکرات 1+5 در قزاقستان اظهار کرد: با وجود اینکه غربی‌ها این بار در مقابل این نرمش نشان دادند اما باید بدانند مواضع ایران ثابت و تزلزل ناپذیر است و بهتر است به منطق روی آورند.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج) ولی‌فقیه جانشین ایشان است اظهار داشت: در زمان غیبت امام زمان (عج) اجرای دستورات و فرامین ولی‌فقیه جزو واجبات عینی محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم، مکتب حقه تشیع را مکتبی دارای پشتوانه وحی روایی و عقلانی دانست و خطاب به جمع حاضر گفت: مکتب حقه تشیع مکتبی الهی و دارای پشتوانه وحی و عقل است که تمام دستوراتش ریشه‌دار و خدشه‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: خودسازی در عرصه جهاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی از واقعیت‌های مکتب انتظار است و هرگونه اقدام در جهت سازندگی ایران اسلامی در راستای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه موقت تهران به ارزش شهادت اشاره کرد و افزود: شهادت از اسرار الهی بوده که کسی نمی تواند مقام شهید را ببیند یا تصور کند و یا رتبه یا مقام شهید را بین کند.

صدیقی مقام شهید را مقامی الهی دانست و گفت: مقام شهید همان مقام آزادگی از تمام قید و محدودیت‌هاست و  شهید از قید زمان و مکان آزاد شده است و زمین و زمان در محضر شهید است. بنابراین درک مقام شهید برای هر کس مقدور نیست.

وی خاطرنشان کرد: نسل امروز باید با الگو گرفتن از شهدا علاوه بر اینکه ادامه‌دهنده راه آنها باشند باید اهداف و آرمان‌های آنان را نیز پاسداری و حراست کنند.

صدیقی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه و پیشرفت امروز کشور افزود: توسعه و رشد همه‌جانبه امروز در کشور مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بدون هیچ چشم‌داشتی و تنها برای دفاع از کشور در جبهه‌ها حاضر شده و اسلحه به دست گرفته و با دشمن به نبرد پرداختند.

امام جمعه موقت تهران ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای والامقام ایران اسلامی گفت: شهیدان قافله‌سالاران عزت و آزادگی ما هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما یک لحظه از راه آسمانی آنها غفلت کنیم آن وقت تا ابد حسرت عزت و آزادگی به دست آمده از دلاورمردی‌های آنها را خواهیم خورد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.

وی فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.

صدیقی با اشاره به مسئولیت همگان در قبال شهدا تصریح کرد: ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمام ملت ایران و مسئولان است.

امام جمعه موقت تهران به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: با بصیرت کامل و تبعیت محض از مقام عظمای ولایت انتخابات پرشکوه و دشمن‌شکنی داشته باشیم.

انتهای پیام/60002 /ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول