اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چند روز قبل از رونمایی

دیدگان زائران ضریح جدید اباعبدالله را زیارت کرد

خبرگزاری فارس: با پایان یافتن عملیات نصب درب باب السلام بازگشایی شد و زائران حرم حسینی ضریح جدید امام حسین را از نزدیک به نظاره نشستند.

دیدگان زائران ضریح جدید اباعبدالله را زیارت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این روزها حال و هوای خاصی در کربلا و حرم حسینی حاکم است، بعد از حدود 40 روز که مردم از زیارت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین محروم بودند انتظارها به پایان رسیده است و تا چند روز آینده مراسم رونمایی از ضریح مطهر انجام خواهد شد.

ضریحی که با عشق و ارادت هزاران عاشق و دلداده به ساحت مقدس امام حسین طی 4 سال و نیم در شهر کریمه اهل بیت ساخته شد، پس از انتقال به کربلای معلی، نصب و اکنون آماده پرده برداری است.

به گفته مسئولان عملیات نصب ضریح به پایان رسیده و تنها بخشی از ظریف کاری ها باقی مانده است که به سرعت توسط هنرمندان در حال انجام است.

قرار است ضریح 15 اسفند یعنی سه شنبه‌ای که پیش رو داریم طی مراسمی خاص پرده برداری شود و مردم به زیارت آن نائل شوند.

اما با پایان یافتن عملیات نصب با صلاحدید مسئولان عتبه حسینی درب باب السلام بازگشایی شد و مردم با شور و حال خاصی به زیارت ضریح مطهر رفتند اما فقط مردها این فرصت را پیدا کردند که ضریح جدید را از نزدیک به نظاره بنشینند و حاجات خود را از نزدیک با ارباب در میان بگذارند.

شب گذشته نیز این فرصت بار دیگر به زائران داده شد تا عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا نشان دهند و این بار البته فرصت به خانم‌ها داده شد تا از فاصله چند متری ضریح جدید را ببینند و حاجات خود را از اباعبدالله بخواهند.

البته هنوز برخی از ریزه کاری‌های ضریح جدید باقی مانده و به همین دلیل در دو شب گذشته مردمی که ضریح را از نزدیک مشاهده کردند از فاصله چندمتری موفق به زیارت شدند.

انتظارها رو به پایان است و بعد از 45 روز مردم می‌توانند تا چند روز آینده ضریح جدید اباعبدالله را زیارت کنند و تحت قبه آن حضرت دست نیاز به سوی معبود بی نیاز بلند کنند.

انتهای پیام/78010/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول