اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس در آستانه نوروز از شهر کباب سنتی بناب گزارش می‌دهد

وضعیت اسفبار نظافت اماکن، آسفالت و خیابان‌ها در شهر بناب‌

خبرگزاری فارس: وضعیت نظافت اماکن، آسفالت محلات و خیابان‌ها و بی‌تفاوتی و قصور شورای شهر بناب( شهر معروف کباب سنتی بناب) مردم این شهر می‌آزارد.

وضعیت اسفبار نظافت اماکن، آسفالت و خیابان‌ها در شهر بناب‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، یکی از انتخابات مهم پیش رو در سال آینده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهاست. چنانکه به گذشته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که در شهر بناب و در دوره‌های گذشته با رأی اکثریت مردم افراد متعددی به شورا راه یافته‌اند که رهاورد آن برای ما تجربه خوبی است که باید در انتخابات آتی از آن استفاده کنیم.

شاید بهتر است بگوییم که در ادوار گذشته انتخاب افراد برای شورای شهر بیشتر براساس تعصبات قومی و طایفه‌گری بوده است؛ اما امروز با ارتقاء سطح آگاهی مردم و نیز افزایش مشارکت آنها در مسائل مختلف شهری و به تعبیری بهتر دخالت و تصمیم‌گیری مردم برای آینده و سرنوشت خود، باید امیدوار بود که در این دوره با نگاهی کارشناسانه‌تر بتوان انتخاباتی بهتر از گذشته داشته باشیم.

استفاده از افراد توانمند و البته متعهد و متخصص در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و بطور کلی چینشی از افراد متعهد و متخصص می‌تواند برای شورا ترکیبی مناسب باشد.

داشتن برنامه‌های مشخص و علمی در چارچوب مقررات شوراهای اسلامی می‌تواند یکی از ملاک‌های گزینش افراد برای تصدی این جایگاه مهم در انتخابات باشد و جا دارد در فرصت باقی مانده تا برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به واکاوی برخی مسائل مربوط به این مقوله بپردازیم و سئوالاتی را طرح کنیم که قطعاً یافتن پاسخی روشن و صریح برای آنها ما را در نیل به انجام انتخابی صحیح و به عبارتی دیگر توسعه شهر بناب کمکی دو چندان خواهد کرد.

 آیا تا بحال اهداف شورای شهر در راستای پیشرفت و توسعه بناب تأثیری داشته است، آیا افراد برگزیده در انتخابات قبلی صحیح انتخاب شده‌اند، آیا در انتخابات باید به فرد رأی داد یا به ائتلاف گروهی و سئوالات متعدد دیگری که در ذهن بسیاری از شهروندان عزیز متبلور است و بالطبع پاسخ‌های زیادی نیز در اذهان باقی است.

با نگاهی به ترکیب اعضای شورای اسلامی شهر بناب در ادوار گذشته پی می‌بریم که متأسفانه برخی از اعضای شوراهای قبلی به دلایل متعدد از ترکیب شورای شهر حذف شده‌اند که علاوه بر ایجاد نقص در ترکیب شورا، منجر به کوتاهی در انجام وظایف شورا در قبال مردم شده است. آیا به راستی وضعیت نظافت اماکن و همچنین وضعیت اسفبار آسفالت محلات و خیابان‌های شهر برازنده مردم این شهرستان است؟!

اکنون در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم و شهرستان بناب مانند تمام شهرهای کشور پذیرای خیل عظیمی از مسافران نوروزی خواهد بود و با توجه به معروفیت کباب سنتی آن و نیز وجود آثار متعدد تاریخی در شهر قطعاً میهمانان زیادی عزم سفر به این دیار خواهند کرد. اما در این بین متأسفانه چاله چوله‌های خیابان‌ها و سرعت‌گیرهای غیراستاندارد نیز برای ورود میهمانان نوروزی لحظه شماری می‌کنند.

به هر حال افرادی که نامزد انتخابات شورای اسلامی می‌شوند، باید دانش ارائه خدمات را داشته و از تجربه لازم در زمینه مسائل شهری برخوردار باشند و از همه مهمتر حائز سلامت اخلاقی بوده و امین مردم باشند.

حال باید منتظر ماند و دید که مردم بناب چگونه از این امتحان بزرگ سربلند بیرون خواهند آمد.

انتهای پیام/60004/ش‌30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول