اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی خبر داد

تشکیل پرونده قضایی برای خلع ید 799 هکتار اراضی ملی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تشکیل پرونده قضایی برای خلع ید 799 هکتار اراضی ملی در این استان طی امسال خبر داد.

تشکیل پرونده قضایی برای خلع ید 799 هکتار اراضی ملی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی صابری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال تاکنون 150 هکتار از اراضی دولتی از متخلفان بر اساس آرای قضایی خلع ید شده است.

وی تصریح کرد: بی‌تردید سرعت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به تصرفات اراضی ملی، علاوه بر حفظ منابع ملی عاملی باز دارنده در جلوگیری از تخلفات در این زمینه است.

صابری همچنین خلع ید اراضی واگذار شده به طرح‌های سرمایه گذاری که دچار رکود شده و معطل‌ مانده‌اند را مربوط به کمیسیون مستقر در جهادکشاورزی عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تعداد وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی استان طی امسال را نیز 14فقره ذکر کرد.

به گفته وی، این آتش سوزی‌ها در سطح 66 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی سطح استان خراسان شمالی روی داده است که مأموران حفاظتی اقدام به اطفا حریق در این عرصه‌ها کرده‌اند.

صابری همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته درختکاری در استان از توزیع و غرس 235 هزار اصله نهال در این استان طی این هفته خبر داد.

وی با بیان اینکه این نهال‌ها شامل گونه‌های؛کاج،سرو،افرا،زبان گنجشک،ارغوان،داغ داغان است تصریح کرد: علاوه بر این 140هزار اصله نهال نیز در بیابان‌های استان غرس می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: افزون بر این، 50 هزار اصله نهال صنوبر برای طرح زراعت چوب که از خارج استان تهیه شده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سهم هر یک از شهرستان‌ها از این میزان نهال مشخص شده است، بر مشارکت آحاد مردم در برنامه‌های هفته درختکاری و غرس درخت تاکید کرد.

این مسئول غرس درخت در فرودگاه بجنورد یا بوستان بش قارداش با حضور مسئولان استان، غرس درخت در شهرستان‌ها با حضور معاونان اداره کل، سخنرانی در مورد اهمیت درخت در مدارس توسط کارشناسان، برگزاری پیاده روی،نشست با ائمه جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، بازدید از پروژه‌های آبخیزداری و ... را از جمله برنامه‌های هفته درخت‌کاری در استان برشمرد.

به گزارش فارس،15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول