اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمد کرمی‌راد:

چشم سازمان ملل در قبال نقض حقوق بشر آمریکا نابیناست

خبرگزاری فارس: یک استاد دانشگاه گفت: چشم سازمان ملل در قبال نقض حقوق بشر آمریکا نابیناست.

چشم سازمان ملل در قبال نقض حقوق بشر آمریکا نابیناست

محمد کرمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه موضوع بیداری اسلامی یکی از مهمترین تحولات در منطقه است که ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل عکس‌العمل‌های صریح و سریعی به این موضوعات نشان دادند و تلاش کردند که موضوع بیداری اسلامی را بهار عربی جلوه بدهند.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران درصدد احاطه به این موضوع بوده‌اند خاطر نشان کرد: در همین راستا اتاق فکر آن‌ها راه‌حل متعددی در نظر گرفته است و دستپاچگی آنان کاملا مشهود است.

کرمی‌راد با اشاره به اقدامات مردم تونس، مصر، لیبی، یمن، بحرین و دیگر نقاط تاکید کرد: سران کشورهای عربی و آمریکا و اسرائیل از ترس مواجه شدن جوامع خود با بیداری، دست به توطئه زده‌اند.

وی یکی از توطئه‌های مستکبران را موضوع یمن و بحرین دانست و بیان داشت: موضوعات یمن و بحرین نظر دنیا را به ‌خود معطوف کرده است.

این استاد دانشگاه عملکرد سازمان ملل در قبال اتفاقات یمن و بحرین را بسیار ضعیف دانست و اعلام کرد: سازمان ملل نقض حقوق بشر توسط آمریکا را مورد توجه قرار نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وزیر خارجه کشورمان به قطر، عمان و کویت سفر کرده، ادامه داد: وزرای امور خارجه این کشورها اذعان داشتند که بحث شورای همکاری خلیج‌فارس با دخالت عربستان سعودی مواجه است.

این کارشناس مسائل سیاسی اعلام کرد: عربستان در سرکوب مردم مسلمان یمن و بحرین نقش زیادی بازی کرده است.

* جنگ نیابتی، اقدام صهیونیست‌ها برای ایجاد حاشیه امن برای خود است

کرمی‌راد خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها برای اینکه در حاشیه امن قرار بگیرند، اقدام به راه‌اندازی جنگ نیابتی بین مسلمانان کرده‌اند و تحولات منطقه نشان از این موضوع دارد که مردم بحرین در تصمیم خود مصمم هستند و در مبارزات شهید می‌دهند اما برای رسیدن به هدفشان باز نمی‌ایستند.

وی با تاکید بر سانسورهای خبری گسترده درباره جنایات صورت گرفته در بحرین، عنوان کرد: دشمنان هر از چندگاهی در امور داخلی بحرین را متهم می‌کنند که این موضوع از سوی مسئولان جمهوری اسلامی ایران مورد تکذیب قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع صریح رهبر فرزانه انقلاب افزود: بیانات مقام معظم رهبری حاکی از آن است که اگر خواهان دخالت در امر داخلی بحرین بودیم، اکنون شرایط به شکل دیگری می‌شد.

کرمی‌راد خاطر نشان کرد: در سوریه سلفی‌ها، وهابی‌ها و القاعده توسط چندین کشور برای انجام اقدامات تروریستی حمایت می‌شوند و دنیای عرب و غرب باعث ناامیدی بسیاری از گروه‌ها شده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: نقشه‌های آمریکایی - صهیونیستی به دست وهابی‌ها اجرا می‌شود در حالی‌که مسلمانان می‌توانند از پتانسیل خود علیه رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام استفاده کنند.

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول