اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری زنجان:

طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در استان زنجان اجرا می‌شود.

طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در زنجان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آذر آوازه ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان اظهار داشت: اجرای طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار با هزینه 200 میلیون تومان در استان زنجان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح غربالگری سلامت زنان سرپرست خانوار در استان زنجان یک نوع غربالگری کلی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در این طرح زنان سرپرست خانوار مورد آزمایشات ماموگرافی، پاپ اسمیر، دیابت، آزمایشات خونی و ... قرار می‌گیرند.

*تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح غربالگری

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری بخشی از اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح غربالگری تخصیص پیدا کرده است، اضافه کرد: این طرح در چند مرحله اجرا می‌شود.

وی در زمینه طرح غربالگری سلامت زنان استان زنجان از نظر سرطان دهانه رحم با اشاره به اینکه این طرح با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اجرا شده است، تصریح کرد: این طرح بسیار عظیم و بزرگ بوده و در سطح استان اجرا شده است.

*غربالگری عاملی برای پیشگیری از وقوع بیماری است

آوازه با بیان اینکه طرح غربالگری سلامت در کشورهای مختلفی چون انگلیس به صورت هر پنج سال یکبار اجرا می‌شود، ادامه داد: این غربالگری در پیشگیری از وقوع بیماری موثر بوده و در درمان آن نقش مهمی دارد.

وی یادآور شد: سرطان دهانه رحم سومین سرطان رایج به شمار می‌رود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل شده از اجرای طرح غربالگری زنان در استان زنجان، یک‌هزار و 149 نفر التهابات شدید و غیر طبیعی داشته‌اند، ادامه داد: این التهابات مرحله قبل از بدخیمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ پاپ اسمیر 30 هزار تومان است، افزود: بیشتر افرادی که مشکل مالی دارند در طرح غربالگری سلامت زنان شرکت داده شده‌اند.

آوازه اظهار داشت: المان حرکت انقلابی زنان زنجانی برای نخستین بار در کشور در شهر زنجان نصب می‌شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول