اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گیلان / 3

حیرت از «حیران»

خبرگزاری فارس: منطقه سرسبز و گردنه زیبای حیران آستارا هر رهگذر و گردشگر را به حیرت و شگفتی وا می‌دارد.

حیرت از «حیران»

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، این شهرستان مرزی در شمال غربی گیلان واقع شده و از شمال به جمهوری آذربایجان، از جنوب به تالش، از غرب به استان اردبیل و از شرق به دریای خزر محدود است.

مردم آستارا به زبان ترکی آذری تکلم می‌کنند و مذهب آن ها شیعه جعفری است. 

آستارا از آبادی‌های قدیم گیلان محسوب می‌شود و به شهر بام‌های سفالی معروف بوده که دلیل این امر استفاده زیاد از سفال در ساخت و سازهای ساختمانی است.

در شمال شهر آستارا رودخانه آستاراچای قرار دارد که خط مرزی است و شهر آستارا را به قسمت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تقسیم می‌کند.

فرماندار آستارا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان مرزی، اظهار کرد: مرداب استیل یکی از جاذبه‌های گردشگری آستارا با درختان شناور است. 

کیوان اسدپور، طرح ساحلی صدف آبشار لوندویل، آب‌گرم علی‌داشی، بهشت کاکتوسان و منطقه سرسبز حیران را از دیگر جاذبه‌های تاریخی‌ و گردشگری آستارا برشمرد و گفت: زیبایی حیرت‌انگیز گردنه حیران که در حد فاصل آستارا و استان اردبیل قرار دارد هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: باغ چای، حیات‌وحش لوندویل و بازارهای مرزی از دیگر جاذبه‌های گردشگری آستارا است که هر ساله در ایام تعطیلات به ‌ویژه نوروز گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. 

این مسئول مرقد مطهر امامزادگان قاسم و ابراهیم، بقعه شیخ تاج‌الدین محمود خیوی و بقعه پیر قطب‌الدین را از جمله جاذبه‌های زیارتی آستارا ذکر کرد.

به گزارش فارس، حصیربافی و سبدبافی، سفالگری و کوزه‌گری، نمدبافی و جاجیم‌بافی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی و ... از جمله صنایع‌دستی و سوغات بندر مرزی آستارا برای مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول