اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد اصفهان خبر داد

تعلیق پروانه 8 واحد تولید فراورده‌های گوشتی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: در حال حاضر پروانه هشت واحد تولید‌کننده فراورده‌های گوشتی در استان اصفهان تعلیق شده است.

تعلیق پروانه 8 واحد تولید فراورده‌های گوشتی در اصفهان

غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان کارخانه‌های تولید فراورده‌های گوشتی باید از مواد اولیه سالم و با کیفیت مناسب استفاده کنند، اظهار کرد: استاندارد بودن فراورده‌های گوشتی تولید شده در سطح کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و محصولات عرضه شده در بازارهای استان دارای کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته استفاده از خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس ممنوع شده است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع استاندارد نظارت‌های لازم را نسبت به این موضوع انجام می‌دهد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با تأکید بر اینکه در سطح کشور آزمونی بر روی سوسیس و کالباس‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: این آزمون به عنوان بافت‌های غیر‌مجاز نام دارد و تولید‌کنندگان فراورده‌های گوشتی نباید از این بافت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پوست، دنبالچه و امحا و احشای داخل مرغ از جمله این بافت‌ها به شمار می‌روند که نباید از آنها در راستای تولید سوسیس و کالباس استفاده شود، ادامه داد: در گذشته این آزمون وجود نداشته اما با توجه به وجود مشکلاتی در سطح کشور استاندارد نسبت به انجام این آزمون بر روی این تولیدات اقدام کرده است.

شفیعی تاکید کرد: استاندارد‌سازی فراورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس با استفاده از انجام آزمون بافت‌های غیر‌مجاز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استاندارد نسبت به سالم بودن سوسیس و کالباس تولید شده در سطح استان کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد، افزود: در صورت وجود مشاهده بافت‌های غیر‌مجاز در سوسیس و کالباس تولید شده استاندارد نسبت به تعلیق پروانه کارخانه مربوطه اقدام می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: در حال حاضر پروانه هشت واحد تولید‌کننده فراورده‌های گوشتی در استان اصفهان تعلیق شده است.

وی با تأکید بر اینکه استاندارد با استفاده از ابزار‌های قانونی از فعالیت واحد‌های غیر‌مجاز جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: استان اصفهان در این زمینه به صورت ویژه عمل کرده و سوسیس و کالباس تولید‌شده در استان اصفهان از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول