اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس عنوان کرد

اردبیل اولین بیس سکوت‌درمانی در آسیا

خبرگزاری فارس: نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل اولین بیس سکوت‌درمانی در آسیا است که از این ظرفیت می‌توان در رونق بیشتر گردشگری و جذب توریسم خارجی استفاده کرد.

اردبیل اولین بیس سکوت‌درمانی در آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور در آیین اختتامیه اولین جشنواره گردشگری زمستانی در سرعین اظهار داشت: ما بهترین آبگرم‌های خاورمیانه را داریم که خیلی‌ها دوست دارند برای استفاده از این ظرفیت به اردبیل سفر کنند و در کنار آن مناظر بسیار زیبا و پر جاذبه نیز ظرفیتی ممتاز و شاخص است.

وی گفت: اولین بیس سکوت‌درمانی آسیا در اردبیل می‌تواند احیا شود تا گردشگرانی که می‌خواهند در فضای آرام روحی و روانی از اوقات فراغت خود استفاده کنند، از این ظرفیت بهره‌‌مند شوند.

حقیقت‌پور دریاچه نئور را بهترین و زیباترین جلوه برای سکوت‌درمانی اعلام کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در سطح ملی انجام دادیم اینکه تلاش می‌کنیم تا جلوه‌های متنوع گردشگری در استان اردبیل معرفی شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برای این گردشگری جلوه‌های زیبا و زیرساخت‌های مناسب تعریف شده که فکر می‌کنم مجموعه جلوه‌های گردشگری این استان بی‌نظیر باشد.

تراث مذهبی ما بی‌نظیر است

حقیقت‌پور بیان داشت: در کنار این ظرفیت‌ها می‌توانیم بخش عظیمی از گردشگران مذهبی را نیز جذب کنیم، چرا ما بهترین برنامه‌های مذهبی را طی سال برگزار می‌کنیم و بسیاری از مسلمانان و شیعیان دوست دارند ایام تاسوعا و عاشورا در اردبیل باشند و زیباترین آیین‌های سنتی و مذهبی را مشاهده کنند.

وی بیان داشت: ما برای گردشگری شکار نیز جلوه‌های خوبی در اردبیل داریم، به طوری که علاقمندان از این فضا برای صید و شکار استفاده می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل وجود جلوه‌های زیبای کوهنوردی را نیز حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: جنگل‌های بکر و زیبا با ترکیبی از هوای مطبوع و زیبایی طبیعی دیگر ظرفیت گردشگری استان اردبیل است که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

حقیقت‌پور گفت: ما جلوه‌هایی از گردشگری تراسی را نیز در این استان شاهد هستیم که بسیاری از آثار قدیمی و تاریخی در مغان، مشگین‌شهر و اردبیل جلوه‌گری می‌کند.

وی دیگر جلوه زیبای گردشگری در این استان را گردشگری مذهبی با وجود 110 امامزاده و بقاع متبرکه اعلام کرد و گفت: اردبیل می‌تواند جلوه‌های زیبای گردشگری کشاورزی را داشته باشد، چرا که بسیاری از زیبایی‌های این حوزه ناشناخته مانده است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در سال‌های آینده این جشنواره‌ها با تنوع برنامه‌ای ادامه می‌یابد چرا که ظرفیت گردشگری 240 روز در اردبیل خالی است و قطعاً با این جشنواره‌‌ها می‌توانیم این خلاء را پر کنیم.

وی افزود: در کنار این جلوه‌های زیبای گردشگری آنچه که وجهه ممتاز و شاخص این صنعت در استان است، وجود مردمانی مهربان، خونگرم و بسیار متواضع است که در استقبال از گردشگران سنگ تمام می‌گذارند.

حقیقت‌پور در پایان اظهار داشت: اردبیل ظرفیت جذب 10 میلیون گردشگر را بر اساس توانمندی‌هایش دارد که شایسته است با احیای گردشگری زمستانی و تامین زیرساخت‌ها بتوانیم این شرایط را به صورت مطلوب فراهم کنیم.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول