اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

مجلس قانون اراضی متعلق به دولت و مردم را شفاف کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: مجلس شورای اسلامی قانون اراضی متعلق به دولت و مردم را شفاف کند، واقع‌بین‌تر راجع به این قضیه تصمیم بگیرد و چهارچوب‌های خاصی برای آن تعیین کند تا این مشکل مردم حل شود.

مجلس قانون اراضی متعلق به دولت و مردم را شفاف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی و سیاسی و وحدت آفرین نماز جمعه خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی انسان را از هلاکت و نابود شدن نجات می‌دهد و سرمایه‌ای برای روز آخرت انسان‌هاست.

امام جمعه خورموج در خطبه دوم نماز به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: ما در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داریم، در سطح شهر ما منظره‌هایی دیده می‌شود که در شأن شهر ما نیست و این با یک حرکت جمعی می‌تواند قابل اجرا باشد.

وی ادامه داد: همه باید در جهت امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند شاید بشود جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیریم.

مصلح خاطرنشان کرد: مردم ما زبان زد خاص و عام در جهت خوبی هستند بعضی از صحنه‌ها متناسب با این تعریف‌ها و تمجیدها برای شهر ما نیست.

وی به 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد توسط حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 اشاره کرد و گفت: این نهاد یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) در رفع فقر و محرومیت از آحاد جامعه و خانواده‌های بی‌بضاعت است و سیاست جدید کمیته امداد در جهت توانمند‌سازی خانواده‌های محروم جامعه است.

مصلح ضمن تاکید بر حضور در جشن عاطفه‌ها اضافه کرد: متاسفانه درصد بالایی از افراد شهرستان دشتی تحت پوشش کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی هستند.

وی به تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان در 9 اسفند ماه 57 اشاره کرد و افزود: تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان یادگار نیک امام خمینی (ره) است که امروز بخشی از آن ادغام در بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد و در خدمت خانواده‌های شهید، ایثارگر و آزاده است و امیدواریم مسئولان بنیاد شهید بهترین خدمات را به این عزیزان ارائه کنند.

امام جمعه خورموج به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: گلایه‌‌ای بعضی از روستانشینان و کشاورزان از مجموعه خدمتگزاران در این مجموعه دارند و بارها من گفته‌ام این طور نیست که عزیزانی که در این مجموعه مشغول به کار هستند دشمنی و عنادی با مردم و کشاورزان داشته باشند و این قانون و برنامه‌ای است که باید زمینی که به منابع طبیعی و مربوط به نظام، شناخته شده است توسط این عزیزان حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: البته راه و روش تشخیص راه مناسبی نبوده است و در زمان‌های گذشته کسی که به مردم ابلاغ نمی‌کرد و مردم در روستاها سند مالکیت ثبتی نداشتند و توسط بزرگان و علما سند تنظیم می‌شد و در آن زمین‌ها مردم به کشاورزی می‌پرداختند البته ممکن است افرادی هم سوء استفاده کنند.

مصلح یادآور شد: این از مجلس شورای اسلامی و مرکزیت کشور می‌طلبد که مقداری قانون را شفاف کنند واقع‌بین‌تر راجع به این قضیه تصمیم بگیرند و چهارچوب‌های خاصی برای آن تعیین کنند تا این مشکل مردم حل شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای امنیتی و نیروی انتظامی در شهرستان دشتی یادآور شد: ما در دشتی مشکلات ناامنی نداریم و ما کوچکترین موضوعی که باعث احساس ناامنی برای مردم خوب و مومن شود نداریم.

انتهای پیام/66001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول