اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاریو خبر داد

احتمال بازنگری نتانیاهو در معاهده ائتلاف با لیونی با هدف جذب احزاب دیگر

خبرگزاری فارس: خودداری احزاب مختلف از حضور در کابینه نتانیاهو که پس از حضور «زیپی لیونی» تشدید شده، نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی را به فکر بازنگری در معاهده ائتلاف با وی انداخته است.

احتمال بازنگری نتانیاهو در معاهده ائتلاف با لیونی با هدف جذب احزاب دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که مهلت قانونی «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب «لیکود» برای تشکیل کابینه فردا به پایان می‌رسد، برخی منابع از احتمال پا گذاشتن نتانیاهو روی موافقتنامه‌ای که با «زیپی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» امضا کرده، خبر داده‌اند.

در حال حاضر 27 روز از مهلت بیست و هشت روزه نتانیاهو برای تشکیل کابینه گذشته و او تنها توانسته حزب تازه‌تأسیس «هاتنوعا» را به ائتلاف با خود متقاعد کند. اما ورود لیونی و حزب به کابینه نه تنها برای نتانیاهو ثمربخش نبوده، بلکه حتی معادله تشکیل کابینه را بری وی پیچیده‌تر کرد.

حضور وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی در کابینه جدید موجب شده تا دو حزب «یش عاتید» به رهبری «یعیر لاپید» و «هبیت هیهودی» به رهبری «نفتالی بنت» که جمعا حدود 30 کرسی را در انتخابات پارلمانی به دست آورده‌اند، از حضور در کابینه نتانیاهو خودداری کنند. این در حالی است که حزب «هاتنوعا» به رهبری لیونی تنها 6 کرسی را در این انتخابات به دست آورده است.

روزنامه «معاریو» گزارش داده است که احتمال دارد نتانیاهو با هدف جذب «یعیر لاپید» و «نفتالی بنت» برخی از بندهای موافقتنامه خود با لیونی را تغییر دهد. بر اساس توافق نتانیاهو و لیونی، وزارت دادگستری به وی سپرده شده است. لیونی همچنین قرار است نماینده تام‌الاختیار نتانیاهو در روند صلح با فلسطینی‌ها باشد؛ امری که با انتقاد شدید لاپید و بنت روبرو شده است.

نتانیاهو برای تشکیل کابینه خود تنها امروز و فردا را زمان دارد و اگر در این امر ناکام باشد، باید «شیمون پرز» رئیس رژیم را برای تمدید دو هفته‌ای مهلت متقاعد کند. اگر او در آن دو هفته هم موفق به این کار نباشد، پرز فرد دیگری را مأمور تشکیل کابینه‌ می‌کند و نتانیاهو باید از نخست‌وزیری کنار رود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول